Prilagodba pristupačnosti

Image

Regionalni koordinator razvoja

Zadarske županije

U Italiji održan prvi sastanak Upravnog odbora projekta GuardEn

14. i 15. ožujka 2013. u regiji Veneto u Italiji održan je prvi sastanak Upravnog odbora projekta GuardEn, na kojemu su sudjelovali predstavnici Razvojne agencije Zadarske županije. Projekt se nalazi unutar okvira Programa transnacionalne suradnje South East Europe, i sufinanciran je od strane Europske unije.

Projekt trenutno provodi 11 partnerskih organizacija na području 8 zemalja- Hrvatskoj, Grčkoj, Italiji, Mađarskoj, Sloveniji, Rumunjskoj, Bugarskoj i Srbiji. Ukupna vrijednost projekta iznosi 2.125.000,00 milijuna EUR , od čega ZADRA za provedbu aktivnosti na području Zadarske županije raspolaže s proračunom od 70.000,00 EUR.

Glavni cilj projekta poboljšanje je zaštite okoliša kroz uspostavu GuardEn sustava (razvoj niza metodoloških alata koji će služiti kao pomoć poduzećima da se približe GuardEn statusu, usvajanje međunarodnih standarda kao što su ISO 14000 i EU Program ekološkog upravljanja i revizije-EMAS ), razvoj metodologije za racionalno strateško planiranje prevencije zagađenja na lokalnoj razini, razvoj lokalnih klastera za prevenciju onečišćenja tla i vode

Prvi sastanak Upravnog odbora okupio je 25 predstavnika  ukupno 11 partnerskih organizacija koje osim Razvojne agencije Zadarske županije ZADRA-e čine vodeći partner  Regija Peloponez, Američka farmerska škola u Solunu, Poslovni i inovacijski centar Atika, Savez industrija Sjeverne Grčke, Poljoprivredni fakultet Sveučilišta u Plovdivu, Bugarska Komora, Szent István Sveučilište -Institut za zaštitu okoliša i krajobraznog gospodarstva, Komora Potenze, Veneto Agricoltura – Regionalna agencija za poljoprivredu, šumarstvo i poljoprivredno-prehrambeni sektor, Regionalni zavod za obrazovanje i zadružne studije Veneto, Regionalna Agencija za prevenciju onečišćenja i zaštitu okoliša regije Veneto, Razvojni Institut prehrambenih bio-resursa, Slovenska Komora za poljoprivredu i šumarstvo, i Poljoprivredni fakultet Sveučilišta u Beogradu.

Domaćin prvog dana sastanka bila je Regionalna agencija za zaštitu okoliša ARPAV u svom uredu u Padovi. Tema sastanka bilo je praćenje trenutnih aktivnosti, pojašnjenje specifičnih partnerskih dužnosti i planiranje budućih aktivnosti partnerstva. Ishodi sastanka odnose se na definiranje konačne verzije internerske stranice projekta, precizno definiranje područja ciljnih regija koje će biti proučavanja u okviru istraživanja predviđenih projektom, kao što je, primjerice,  provođenje Ankete o upravljanju okolišnim rizicima i Istraživanja o kapacitetu i stavovima poljoprivredno-prehrambenih tvrtki i drugih lokalnih sudionika u odnosu na zaštitu okoliša.

Na drugom danu sastanka, osim donošenja zaključaka u vezi s provedbom projekta, sudionici su imali priliku posjetiti održivu poljoprivrednu tvrtku, koja je jedan od primjera dobrih praksi regije Veneto. Demonstrativna pilot Farma Vallevechia leži duž jadranske primorske zone između ljetovališta Caorle i Bibione. Farma Vallevecchia identificirana je kao prostor posebne zaštite i kao područje od važnosti za zajednicu nalazi se unutar EU Natura 2000 ekološke mreže. U ovoj poljoprivrednoj tvrtci testirani su i eksperimentira se sa inovativnim, okolišno-prihvatljivim sistemima usjeva. Također, na farmi se potiče prijenos inovacija na ostala gospodarstva. Zbog jakog naturalističkog obilježja na teritoriju gdje se poljoprivredne aktivnosti provode, glavni cilj farme Vallevecchia je procijeniti kako napredna, održiva i profitabilna poljoprivreda može koegzistirati s visoko kvalificiranim i raznolikim okruženjem, kao što su ekološki zaštićena područja. Sljedeći sastanak Upravnog odbora prijekta GuardEn održati će se u rujnu 2013. godine u Sofiji, u Bugarskoj.

Poziv na seminar „Upravljanje projektima“

Razvojna agencija Zadarske županije u suradnji sa Ministarstvom poduzetništva i obrta organizira seminar „Upravljanje projektima“ koji će se održati 08.-09. travnja 2013., s početkom u 09:00 sati, u prostorima Razvojne agencije Zadarske županije, Grgura Budislavića 99. (Poduzetnički inkubator Novi Bokanjac).

Seminar je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima Zadarske županije, a posebice svima koji stalno ili povremeno sudjeluju u projektima, bilo kao voditelji ili kao članovi tima, a koji žele steći, osvježiti ili sistematizirati svoje znanje o vođenju projekata, te postaviti solidne temelje za daljnje profesionalno usavršavanju na tom području.

Cilj ovog seminara je naučiti polaznike osnovama upravljanja projektima i to kroz slijedeće tematske jedinice: projekt i kako ga uspješno oblikovati, elementi projekta, SWOT analiza, planiranje vremenskog tijeka aktivnosti (gantogram), budžet projekta, logička matrica projekta, planiranje vremena za provedbu projekta, kako uspješno prezentirati projekt te provedba, kontrola i projektno izvješćivanje.

Predavač na seminaru  biti će Dražen Sudinec, certificirani konzultant HAMAG INVEST-a i direktor tvrtke Intellectus PM d.o.o.

Rok prijave je četvrtak, 04. travnja 2013. Prijava je moguća putem pristupnice za seminare koju možete dostaviti putem faxa – 023/492-881, te e-mailom –  martina.knezevic@zadra.hr . Dodatne detalje možete dobiti na broj telefona 023/492-880.

Svi polaznici oslobođeni su kotizacije.

Zbog velikog interesa, molimo vas da se prijavite čim prije, kako bi osigurali svoje mjesto na edukaciji.

8 milijuna bespovratnih sredstava za izgradnju poslovne infrastrukture

Otvoren je novi natječaj namijenjen izgradnji poslovne infrastrukture na području općina i gradova. Korisnicima će biti na raspolaganju ukupan iznos od 8 milijuna eura. Natječaj je otvoren do 13. lipnja 2013. godine.

Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije objavila je Shemu za dodjelu bespovratnih sredstava za poslovnu infrastrukturu, koji se financira unutar pretpristupnog programa IPA komponente IIIC – Regionalna konkurentnost.

Cilj sheme dodjele bespovratnih sredstava za izgradnju poslovne infrastrukture je ulaganje u razvoj nove i postojeće infrastrukture u poslovnim zonama, razvoj novih i postojećih poslovnih inkubatora i ostalih subjekata za pružanje potpore malom i srednjem poduzetništvu te ulaganje u razvoj javne turističke infrastrukture, što će u konačnici rezultirati razvojem i jačanjem sektora malog i srednjeg poduzetništva te stvaranjem novih radnih mjesta, posebice u slabije razvijenim područjima.

Kroz ovu shemu dodjele bespovratnih sredstava moguće je financirati sljedeće aktivnosti:

• Razvoj nove i postojeće poslovne infrastrukture u postojećim poslovnim zonama
• Osnivanje i razvoj novih i postojećih poslovnih inkubatora i drugih potpornih institucija koje pomažu, okupljaju i servisiraju male i srednje poduzetnike
• Razvoj i unapređenje javne turističke infrastrukture u području zdravstvenog, kulturnog i aktivnog turizma

Natječaj je namijenjen financiranju projekata jedinica lokalne i regionalne (područne) samouprave, lokalnih i regionalnih organizacija i trgovačkih društava u javnom vlasništvu te lokalnih i regionalnih turističkih zajednica, a bit će otvoren do 13. lipnja 2013. godine.

Potencijalnim korisnicima je na raspolaganju indikativan iznos od 8 milijuna eura, a visina pojedinačnih potpora kretat će se od 325 tisuća eura do milijun eura. Financiranje projekta kroz navedeni natječaj maksimalno može iznositi 60 do 85% od ukupne vrijednosti projekta.

Natječaj je javno dostupan na internetskoj stranici SAFU www.safu.hr te na web stranicama Europske komisije tj. EuropeAida http://ec.europa.eu/europeaid/work/funding/index_en.htm

Sve informacije vezane uz prijavu na natječaj objavljene su na internetskim stranicama SAFU u dokumentu Upute za prijavitelje (Guidelines for grant applicants) objavljenom uz natječaj.

Osim toga, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije organizirat će besplatnu, informativnu radionicu namijenjenu potencijalnim korisnicima natječaja. Detaljne informacije vezane uz radionicu također će biti objavljene na internetskim stranicama www.safu.hr.

Poziv na informativnu radionicu u okviru provedbe IPA IIIC Operativnog programa

Nastavno na objavu 3. poziva za Grant shemu za poslovnu infrastrukturu (broj objave  EuropeAid/134244/D/ACT/HR) u okviru provedbe IPA IIIC Operativnog programa za regionalnu konkurentnost, Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije obavještava potencijalne podnositelje prijedloga da će se informativna radionica vezana uz spomenuti poziv održati

12. travnja 2013., od 11.00 do 16.00 sati,

u Ministarstvu gospodarstva (kongresna/kino dvorana),

Ulica Grada Vukovara 78, Zagreb.

 

Na radionici će potencijalni podnositelji dobiti informacije o samom natječaju i natječajnoj proceduri.

 

Prisustvovanje radionici najavljuje se Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, najkasnije do 8. travnja 2013.

Kontakt osoba u Ministarstvu je Marina Novosel, elektronička adresa: marina.novosel@mrrfeu.hr  ili broj telefona: + 385 1 63 91 973.

Na konferenciji za novinare predstavljen ‘Poduzetnički impuls 2013.’

Ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras na današnjoj konferenciji za novinare predstavio je program poticanja poduzetništva i obrta za 2013. godinu Poduzetnički impuls, ‘težak’ 730,3 milijuna kuna.

Poticaji će se usmjeravati na četiri glavna programska područja – sustav potpora, financiranje malog i srednjeg poduzetništva i obrta, EU projekte te za institucionalnu podršku.

Javni pozivi objavit će se početkom veljače, a ove godine će se znatno pojednostavniti i ubrzati procedura, osigurati jeftini izvori financiranja te usavršiti sustav potpora i olakšica koje će se odobravati cijelu godinu. Prezentaciju s današnje konferencije možete pročitati OVDJE, a dokument Poduzetnički impuls 2013. OVDJE.

Na sjednici Vlade RH usvojen Poduzetnički impuls 2013.

Poduzetnički impuls, program subvencija za malo i srednje poduzetništvo udvostručit će poticaje za male poduzetnike, a natječaj za nepovratna sredstva kreće u prvim danima veljače. Ukupni iznos poticaja dvostruko je veći od lanjskog i pretpostavlja dodjelu sredstava od 730,6 milijuna kuna. Ministarstvo poduzetništva i obrta mijenja pravila tako da pojedinačne potpore budu veće, a da korisnika bude manje.

Cjeloviti dokument ‘Poduzetnički impuls 2013.’ pročitajte OVDJE, a prezentaciju OVDJE.

Dok su 2011. prosječne potpore iznosile 36 tisuća kuna, a lani oko 68 tisuća kuna, u 2013. mali poduzetnici koji prođu kvalifikacijski postupak za nepovratna sredstva mogu računati na prosječno više od 150 tisuća kuna potpore.

Radit će se i na kontroli sredstava pa će se projekti morati bolje strukturirati i bit će ocjenjivani bodovima pri čemu će se naročita pažnja usmjeriti na učinke poticaja. Naime, u analizi poticaja iz prethodnih godina uočeno je da 44 posto korisnika nepovratnih sredstava nisu imala naročitih koristi od niskih potpora.

U niz linija poticaja izdvajaju se poticanje kreativnih industrija, pri čemu se misli na razvoj novih softwerskih rješenja i IT tehnologija. Dizajnirana je piramida poticaja tako da se za početnu fazu projekata osiguralo tri milijuna kuna za 20 projekata, a u drugoj razini razvoja sofweraša koji su start-up fazi subvencije će davati za projekte koji su preživjeli fazi pokretanja. Ideje će ocjenjivati poslovni anđeli iz udruge Crane i stručnjaci iz Bicro-a, a za deset projekata u MInistarstvu su osigurali 4 milijuna kuna. Najboljih nekoliko projekata koji dođu u visoku fazu razvoja financirat će Fondovi gospodarske suradnje i Hrvatska banka za obnovu i razvoj.
Ta bi piramida uz pomoć poduzetničkih inkubatora trebala omogućiti razvoj kreativne industrije u Hrvatskoj, a ideja ministarstva je da se domaćim inovativcima da IT tvrtke razvijaju u Hrvatskoj, a ne da svoje pametne ideje prodaju stranim ulagačima. Za poduzetničke inkubatore, odnosno poslovne prostore i infrastrukturu za mikro tvrtke, lokalne jedinice dobit će na raspolaganje 24 milijuna kuna. Kako bi se potakao razvoj turizma i kvaliteta privatnog smještaja s 4 milijuna kuna poticat će se gradnja bazena. To se ne će moći lako zlouporabiti jer će nepovratna sredstva dobiti isključivo tvrtke i obrti registrirani za pružanje usluga u turizmu. (poslovnipuls.hr)

Sve informacije iz MINPO-a pratite i na Facebooku te Twitteru Ministarstva poduzetništva i obrta.

IPARD Mjere 101 i 103 otvaraju se za mjesec dana

Sukladno planu natječaja za mjere IPARD programa, za manje od mjesec dana objaviti će se novi natječaj iz mjera 101 i 103 koji će uključivati proširene mogućnosti za unaprjeđenje poslovanja poljoprivrednih gospodarstava.

Mogućnost financiranja traktora i poljoprivredne mehanizacije

U svim sektorima ulaganja najavljena je prihvatljivost troškova u obnovljive izvore energije usmjerenih potrebama vlastite proizvodnje. Petina ukupno raspoloživog budžeta za financiranje u mjeri 101 biti će po prvi puta rezervirana za nabavu poljoprivredne mehanizacije što uključuje traktore do 100 kW, te ostalu opremu za obradu tla, sjetvu, gnojidbu, zaštitu bilja, žetvu i transport. To je prilika za mnoge poljoprivrednike da pod povoljnijim uvjetima moderniziraju i ojačaju svoju proizvodnju.

Vinari i maslinari konačno su došli na svoje

Uz već spomenute novosti oko ulaganja u obnovljive izvore energije, mjera 103 donosi još novosti. U sektoru vinarstva očekuju se proširene mogućnosti ulaganja u kompletnu opremu za preradu grožđa, proizvodnju, skladištenje, i trženje vina što dosad nije bio slučaj. U sektoru maslinovog ulja, očekuju se, također, mogućnosti ulaganja u kompletnu opremu za preradu maslina i trženje maslinovog ulja za razilku od dosadašnje prakse koja je financirala samo kemijsku analizu i opremu za kompostiranje komine masline.

IPARD je sve bolji

Zahvaljujući provedbenoj strukturi IPARD programa, njihovom dobrom radu oko pripreme natječaja i osluškivanju potreba poljoprivrednika te samim poljoprivrednicima, analize IPARD programa govore o pozitivnim trendovima i sve boljoj razini iskoristivosti sredstava i darovnica. Nadamo se da će i ovaj natječaj to potvrditi, te da će ovo biti dostojan uvod u korištenje Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EAFRD) u okviru kojeg ćemo na raspolaganju imati nešto strožije uvjete, ali i desetak puta više sredstava koje moramo znati iskoristiti.

ODGODA NATJEČAJA ZA IPARD MJERU 202

Potencijalne korisnike mjere 202 – Priprema i provedba lokalnih strategija ruralnog razvoja obavještavamo da je raspisivanje prvog natječaja za ovu mjeru odgođeno,  obzirom da se još uvijek čeka prijenos ovlasti od strane Europske komisije.

O novom terminu raspisivanja natječaja bit ćete pravodobno obaviješteni.

Poziv na Seminar ”Zadružno poduzetništvo”

Razvojna agencija Zadarske županije u suradnji sa Ministarstvom poduzetništva i obrta organizira seminar „Zadružno poduzetništvo“ koji će se održati 28.-29. siječnja 2013., s početkom u 09:00 sati, u prostorima Razvojne agencije Zadarske županije, Grgura Budislavića 99. (Poduzetnički inkubator Novi Bokanjac). 

Predmet seminara je upoznavanje poduzetnika sa zadružnim načinom poslovanja, usporedba s ostalim oblicima udruživanja i iskustvima iz zemlje i svijeta.

Više o seminaru

ZADRA organizira predavanje na temu “ Korištenje sredstava FZOEU kroz devet objavljenih natječaja“

Cilj sastanka je informiranje potencijalnih korisnika sredstava Fonda s detaljima natječaja, načinima dobivanja sredstava, potrebnom natječajnom dokumentacijom te osnovnim kriterijima za odabir najboljih ponuda. Informacije sa predavanja poslužiti će kao temeljni korak prilikom prijave na natječaj.

Predavanje će se održati 14. i 15. siječnja 2013. godine u prostorijama Razvojne agencije Zadarske županije, na adresi Grgura Budislavića 99, s početkom u 10:00 sati.

Predavanje namijenjeno predstavnicima JL(R)S održati će se u ponedjeljak 14. siječnja 2013. godine.

Predavanje namijenjeno  trgovačkim društvima, obrtima i drugim pravnim osobama održati će se u utorak 15. siječnja 2013. godine.

Prijava je moguća putem pristupnice koju je potrebno proslijediti na e-mail marin.pasic@zadra.hr  ili putem faxa na broj 023/492-881.

Za dodatne informacije možete nam se obratiti putem telefona na broj 023/492-883 ili na e-mail marin.pasic@zadra.hr .

S poštovanjem,
Marin Pašić, mag. ing. el. techn. inf.
Razvojna agencija Zadarske županije – ZADRA d.o.o.
Grgura Budislavića 99
mail: marin.pasic@zadra.hr

GSM: 097 761 2300

Izrada & održavanje: Point Web Factory