

Prilagodba pristupačnosti
Zadar – Inicijativa Coworking Zadar na čelu s Razvojnom agencijom Zadarske županije, nakon prvog coworking dana održanog 8. svibnja 2013. godine, ponovno nudi mogućnost iskustva o rada u coworking okruženju. U tjednu od 30. rujna do 4. listopada predviđaju se različite aktivnosti usmjerene na poticanje poduzetništva i poslovno povezivanje kao i promociju zanimanja vezanih za informatičke tehnologije.
Coworking predstavlja vrstu poduzetništva temeljenu na umrežavanju i obavljanju samostalne djelatnosti različitih profesionalaca u zajedničkom radnom prostoru. Coworking koncept doživljava veliki boom u svijetu o čemu najbolje govori informacija o velikom porastu coworking prostora u posljednjih nekoliko godina, pa je tako broj prostora porastao sa 30 u 2006. na 3000 u 2013. godini.
Zbog svega navedenog, Inicijativa Coworking Zadar već dvije godine radi na promociji Coworking koncepta na području grada Zadra putem organiziranih prezentacija, radionica i coworking simulacija.
U svrhu daljnje promocije ovog iznimno popularnog i učinkovitog oblika rada, ZADRA je organizirala Coworking tjedan sa sljedećim rasporedom:
U ponedjeljak i utorak u prostorijama ZADRE održati će se seminar na temu poduzetničkog projekta, sa svrhom poticanja mladih nezaposlenih osoba na poduzetništvo. Tako će se na seminaru moći dobiti mnoštvo korisnih informacija o okvirima, okruženju i trendovima u poduzetništvu, pravilnom razvoju poduzetničkih ideja, razradi poslovnog modela kao i o alternativnim oblicima u poduzetništvu s posebnim naglaskom na coworking .
Srijeda je rezervirana za najmlađe. Udruga Programerko iz Zagreba će održati radionicu programiranja za školsku djecu, na kojoj će djeca, uz vodstvo predavača imati priliku naučiti izrađivati interaktivne priče, animacije, igre ili glazbu u alatu Scratch. Naime, jedna od namjera Inicijative je i promovirati zanimanje IT stručnjaka među mlađom populacijom, kao i poticati razvoj informatičkih vještina kod djece osnovnoškolske dobi.
U četvrtak će se u prizemlju zgrade Rektorata Sveučilišta održati prezentacija koncepta coworkinga za širu javnost kao i simulacija coworkinga. Na ovaj način posjetitelji će se moći detaljno upoznati sa konceptom, te doživjeti atmosferu rada u takvom prostoru.
U petak će se održati okrugli stol inicijative Coworking Zadar, na temu aktivnosti daljnjeg poticanja razvoja koncepta, pripreme projekata u tu svrhu, te pronalaženja potencijalnih izvora financiranja. Isti dan održati će se brojne aktivnosti networkinga na kojima će sudjelovati i partnerske institucije Zagreba, Osjeka i BiH.
Ovaj događaj će se iskoristiti i za najavu prvog zadarskog Hakatona, svojevrsnog natjecanja IT stručnjaka u programiranju. Bitno je napomenuti da su upravo IT – stručnjaci jedni od najčešćih korisnika coworking prostora.
OSOBA ZA KONTAKT:
Marica Babić
Voditeljica odjela za EU fondove
Razvojna agencija Zadarske županije
Tel: 023/492-886
e-mail: marica.babic@zadra.hr
Poštovani poduzetnici,
Ukoliko se bavite izvozom i da imate predznanje o e-poslovanju, pozivamo Vas na radionicu Export Accelerator u Ministarstvo poduzetništva i obrta. Radionica bi Vam mogla biti od velike koristi.
U slučaju interesa, molimo Vas da se registrirate putem priloženog linka.
Ministarstvo poduzetništva i obrta dodjelilo je 12 bespovratnih potpora za proširenje i opremanje postojećih te pokretanje novih poduzetničkih inkubatora u ukupnom iznosu od 8.026.352 kune. Potpore su dodjeljene u okviru mjere C2 (Razvoj poduzetničke infrastrukture i poslovnog okruženja – Tehnološki parkovi i poduzetnički inkubatori) iz programa Poduzetnički impuls 2013.
Ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras pojasnio je da su za razliku od prošlih godina kad su potpore za poduzetničku infrastrukturu ponajprije dodjeljivane poduzetničkim zonama u ovoj godini uglavnom dodjeljene poduzetničkim inkubatorima jer „želimo staviti u funkciju imovinu koju gradovi i općine već imaju, a nije dovoljno iskorištena za poticanje poduzetništva i pokretanje novih tvrtki i obrta.“ Zbog toga je u proračunu Poduzetničkog impulsa 2013. za razvoj tehnoloških parkova i poduzetničkih inkubatora namijenjeno 15 milijuna kuna bespovratnih sredstava koja će se utrošiti za uređenje i opremanje prostora za prihvat malih i srednjih poduzetnika čija se djelatnost temelji na visokim tehnologijama i inovacijama i usto povećava zaposlenost. Na natječaj je pristigla 31 prijava. Natječaj je još uvijek otvoren i ministar Maras vjeruje da će preostalih oko 7 milijuna kuna biti dodjeljeno do kraja 2013. godine.
Dvanaest odobrenih potpora „otišlo“ je u sve hrvatske regije, od Dubrovačko-neretvanske županije, preko Istre, Kvarnera, Varaždinske i Koprivničko–križevačke županije do Slavonije. Šest od dvanaest potpora, odnosno oko 60 posto odobrenih sredstava, dodjeljeno je gradovima i općinama iz slavonskih županija koje su, naglasio je ministar Maras, u ratu najviše stradale, pa je u obnovu njihova gospodarstva potrebno i najviše ulagati.
Prosječni iznos dodijeljenih potpora je oko 670 tisuća kuna – najniži je oko 150 tisuća kuna, a najviši oko 1,4 milijuna kuna. U projekte za koje su odobrene potpore lokalne samouprave uložit će najmanje 25 posto vlastitih sredstava tako da će ukupna vrijednost svih projekata iznositi gotovo 11 milijuna kuna. Realizacijom tih projekata raspoložive površine za prihvat novih tvrtki u poduzetničkim inkubatorima povećat će se za 4.641 četvorni metar. U 2013. godini planirano je inkubiranje 167 novih tvrtki u kojima će se zaposliti 845 zaposlenika, a dodatno će u tim novim prostorima u 2014. I 2015 godini biti inkubirano još 125 novih tvrtki s 407 novozaposlenih. U trogodišnjem ciklusu ukupno će, dakle, biti pokrenuto gotovo 300 novih tvrtki s preko 1200 novih zaposlenika u poduzetničkim inkubatorima kojima su u ovoj godini dodjeljene bespovratne potpore iz mjere C2 Poduzetničkog impulsa.
Izvor: www.minpo.hr
Ukidanje obveznog članstva u Hrvatskoj obrtničkoj komori od 1.siječnja 2015. godine najvažnija je izmjena u prijedlogu Zakona u obrtu koja je predložena između prvog i drugog čitanja u Hrvatskom saboru, naglasio je ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj je najavio da će u naredna dva-tri tjedna predloženi zakon otići u drugo čitanje u saborskoj proceduri.
Više informacija ovdje.
Europska komisija posvetila je pažnju pomoći malim i srednjim poduzećima i njihovom prevladavanju financijskih problema s kojima se trenutno suočavaju. Pomoć se krije iza imena COSME kojim se želi takvom tipu poduzeća omogućiti financijska sredstva, budući da ona stvaraju robu, usluge i radna mjesta širom Europe.
Dana 30. rujna i 1. listopada 2013. godine će se održati seminar na temu ”Poduzetnički projekti“ – kako ih pokrenuti i voditi. Seminar će se održati u prostorijama Poduzetničkog inkubatora, Grgura Budislavića 99 (Novi Bokanjac). Planirano trajanje seminara je ponedjeljak od od 10,00 do 16,00 sati, a u utorak od 9,00 do 13,00 sati.
Seminar omogućuje uvid u osnovne karakteristike poduzetništva i razumijevanja ključnih elemenata pokretanja novog poduzetničkog poduhvata, te omogućuje razradu poslovnih ideja polaznika i aktivnu diskusiju o svim temama seminara.
Seminar je dio projekta Coworking tjedan koje organizira Razvojna agencija Zadarske županije, nositelj inicijative pokretanja coworking prostora u Zadru. Coworking se odnosi na specifični oblik poduzetništva koji se temelji na obavljanju samostalne djelatnosti različitih profesionalaca u zajedničkom radnom prostoru. Zbog nižih troškova vezanih za korištenje prostora, resursa i opreme, coworking olakšava pokretanje vlastitog posla ili unapređenje postojećeg poslovanja.
Seminar je namijenjen poduzetnicima-početnicima i onima koji će to tek postati.
Teme seminara:
Poduzetništvo: opća i osobna slika – okviri, okruženje i trendovi
Ideje – nastajanje i razvoj poduzetničkih ideja
Poduzetnički poduhvat – snage, mogućnosti, težnje, rezultati
Razrada poslovnog modela (Bussines Model Canvas)
Poduzetništvo kao fleksibilan projekt – ključni resursi, niski troškovi, mali rizici
Organizacijski oblici poduzetništva i financijsko upravljanje
Predavač je Miljenka Plazonić Bogdan, suosnivač Impact Huba Zagreb – mjesta za rad i podršku poduzetnika koji stvaraju pozitivne promjene u društvu.
Molim Vas da svoje sudjelovanje na seminaru potvrdite najkasnije do petka 27. rujna 2013. godine na e-mail: zadra@zadra.hr ili na broj telefona 023/492-880.
Partnerstvo EU projekta GuardEn, čija se implementacija provodi u sklopu transnacionalnog programa suradnje Jugoistočna Europa (South East Europe Transnational Cooperation Programme), a čiji je Bugarski predstavnik Poljoprivredno sveučilište u Plovdivu, sa zadovoljstvom objavljuje kako će se od 7. do 8. listopada 2013. u Sofiji održati drugi sastanak Upravnog odbora projekta. Predstavnici partnerske institucije za područje Zadarske županije, Razvojne agencije Zadarske županije ZADRA-e, ujedno i članovi Upravnog odbora projekta GuardEn, prisustvovati će dvodnevnom sastanku.
Program sastanka predviđa pregled projektnih aktivnosti, kao što je analiza trenutnog stanja upravljanja okolišnim rizicima, izrada i upravljanje okvira Guardians of Environment, osnivanje u upravljanje transnacionalnom mrežom GuardEn stručnjaka, i ostalim paralelnim projektnim aktivnostima. Projektni partneri diskutirati će o implementacijskom procesu, rokovima i aktivnostima koje slijede unutar sljedećih šest mjeseci provedbe projekta.
Glavni cilj projekta GuardEn poboljšanje je zaštite okoliša kroz uspostavu GuardEn sustava (razvoj niza metodoloških alata koji će služiti kao pomoć tvrtkama da se približe GuardEn statusu, usvajanje međunarodnih standarda kao što su ISO 14000 i EU Program ekološkog upravljanja i revizije-EMAS ), razvoj metodologije za racionalno strateško planiranje prevencije zagađenja na lokalnoj razini, razvoj lokalnih klastera za prevenciju onečišćenja tla i vode.
U slučaju interesa za sudjelovanjem u aktivnostima projekta GuardEn, ili dodatnim informacijama, možete se obratiti u Razvojnu agenciju Zadarske županije ZADRA-u, na broj telefona 023/493 782.
Izrada & održavanje: Point Web Factory