Prilagodba pristupačnosti

Image

Regionalni koordinator razvoja

Zadarske županije

MINPO dodijelio 8 milijuna kuna za tehnološke parkove i inkubatore

Ministarstvo poduzetništva i obrta dodjelilo je 12 bespovratnih potpora za proširenje i opremanje postojećih te pokretanje novih poduzetničkih inkubatora u ukupnom iznosu od 8.026.352 kune. Potpore su dodjeljene u okviru mjere C2 (Razvoj poduzetničke infrastrukture i poslovnog okruženja – Tehnološki parkovi i poduzetnički inkubatori) iz programa Poduzetnički impuls 2013.
Ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras pojasnio je da su za razliku od prošlih godina kad su potpore za poduzetničku infrastrukturu ponajprije dodjeljivane poduzetničkim zonama u ovoj godini uglavnom dodjeljene poduzetničkim inkubatorima jer „želimo staviti u funkciju imovinu koju gradovi i općine već imaju, a nije dovoljno iskorištena za poticanje poduzetništva i pokretanje novih tvrtki i obrta.“ Zbog toga je u proračunu Poduzetničkog impulsa 2013. za razvoj tehnoloških parkova i poduzetničkih inkubatora namijenjeno 15 milijuna kuna bespovratnih sredstava koja će se utrošiti za uređenje i opremanje prostora za prihvat malih i srednjih poduzetnika čija se djelatnost temelji na visokim tehnologijama i inovacijama i usto povećava zaposlenost. Na natječaj je pristigla 31 prijava. Natječaj je još uvijek otvoren i ministar Maras vjeruje da će preostalih oko 7 milijuna kuna biti dodjeljeno do kraja 2013. godine.

Dvanaest odobrenih potpora „otišlo“ je u sve hrvatske regije, od Dubrovačko-neretvanske županije, preko Istre, Kvarnera, Varaždinske i Koprivničko–križevačke županije do Slavonije. Šest od dvanaest potpora, odnosno oko 60 posto odobrenih sredstava, dodjeljeno je gradovima i općinama iz slavonskih županija koje su, naglasio je ministar Maras, u ratu najviše stradale, pa je u obnovu njihova gospodarstva potrebno i najviše ulagati.
Prosječni iznos dodijeljenih potpora je oko 670 tisuća kuna – najniži je oko 150 tisuća kuna, a najviši oko 1,4 milijuna kuna. U projekte za koje su odobrene potpore lokalne samouprave uložit će najmanje 25 posto vlastitih sredstava tako da će ukupna vrijednost svih projekata iznositi gotovo 11 milijuna kuna. Realizacijom tih projekata raspoložive površine za prihvat novih tvrtki u poduzetničkim inkubatorima povećat će se za 4.641 četvorni metar. U 2013. godini planirano je inkubiranje 167 novih tvrtki u kojima će se zaposliti 845 zaposlenika, a dodatno će u tim novim prostorima u 2014. I 2015 godini biti inkubirano još 125 novih tvrtki s 407 novozaposlenih. U trogodišnjem ciklusu ukupno će, dakle, biti pokrenuto gotovo 300 novih tvrtki s preko 1200 novih zaposlenika u poduzetničkim inkubatorima kojima su u ovoj godini dodjeljene bespovratne potpore iz mjere C2 Poduzetničkog impulsa.

Izvor: www.minpo.hr

 

Od 1. siječnja 2015. ukida se obvezno članstvo u HOK-u

Ukidanje obveznog članstva u Hrvatskoj obrtničkoj komori od 1.siječnja 2015. godine najvažnija je izmjena u prijedlogu Zakona u obrtu koja je predložena između prvog i drugog čitanja u Hrvatskom saboru, naglasio je ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj je najavio da će u naredna dva-tri tjedna predloženi zakon otići u drugo čitanje u saborskoj proceduri.

Više informacija ovdje.

 

COSME – program kojim EU namjerava pomoći malim i srednjim poduzećima

Europska komisija posvetila je pažnju pomoći malim i srednjim poduzećima i njihovom prevladavanju financijskih problema s kojima se trenutno suočavaju. Pomoć se krije iza imena COSME kojim se želi takvom tipu poduzeća omogućiti financijska sredstva, budući da ona stvaraju robu, usluge i radna mjesta širom Europe.

COSME je novi program Europske unije čiji su fokus mala i srednja poduzeća, a njegova će financijska sredstva olakšati pristup tržištima poduzećima unutar i izvan Europske unije. Sredstva će se koristiti za stvaranje povoljnog poduzetničkog okruženja kroz poticanje poduzetničke kulture u Europi te jačanje održive konkurentnosti poduzeća u Europi.
Programom će se pružiti garancije malim i srednjim poduzećima u iznosu do 150.000 eura, kojim se nudi lakši i bolji pristup venture kapitalu. Očekuje se kako će značaj ovog novog programa biti velik, jer bi se jednim uloženim eurom u obliku državnog jamstva za mala i srednja poduzeća, trebalo stvoriti između 20 i 30 dodatnih eura. Svake bi godine ovaj program treba pridonijeti povećanju EU BDP-a u iznosu od 1,1 milijardu eura, pomoći oko 40.000 europskih tvrtki u stvaranju i spašavanju 30.000 radnih mjesta te omogućiti pokretanje oko 1200 novih proizvoda, usluga ili procesa.
COSME će također omogućiti i podržati internacionalizaciju malih i srednjih poduzeća, Erasmus za male i srednje poduzetnike, edukaciju poduzetnika, IPR helpdesk te smanjenje administrativnog tereta. Program kreće sa radom 2014. godine i trajati će do 2020. godine, a raspolagati će sa budžetom od 2,3 milijarde eura.

Poziv na seminar ”Poduzetnički projekti“ – kako ih pokrenuti i voditi

Dana 30. rujna i 1. listopada 2013. godine će se održati seminar na temu ”Poduzetnički projekti“ – kako ih pokrenuti i voditi. Seminar će se održati u prostorijama Poduzetničkog inkubatora, Grgura Budislavića 99 (Novi Bokanjac). Planirano trajanje seminara je ponedjeljak od od 10,00 do 16,00 sati, a u utorak od 9,00 do 13,00 sati.

Seminar omogućuje uvid u osnovne karakteristike poduzetništva i razumijevanja ključnih elemenata pokretanja novog poduzetničkog poduhvata, te  omogućuje razradu poslovnih ideja polaznika i aktivnu diskusiju o svim temama seminara.

Seminar je dio projekta Coworking tjedan koje organizira Razvojna agencija Zadarske županije, nositelj inicijative pokretanja coworking prostora u Zadru. Coworking se odnosi na specifični oblik poduzetništva koji se temelji na obavljanju samostalne djelatnosti različitih profesionalaca u zajedničkom radnom prostoru. Zbog nižih troškova vezanih za korištenje prostora, resursa i opreme, coworking olakšava pokretanje vlastitog posla ili unapređenje postojećeg poslovanja.

Seminar je namijenjen poduzetnicima-početnicima i onima koji će to tek postati.

Teme seminara:

         Poduzetništvo: opća i osobna slika – okviri, okruženje i trendovi

         Ideje – nastajanje i razvoj poduzetničkih ideja

         Poduzetnički poduhvat – snage, mogućnosti, težnje, rezultati

         Razrada poslovnog modela (Bussines Model Canvas)

         Poduzetništvo kao fleksibilan projekt –  ključni  resursi, niski troškovi, mali rizici

         Organizacijski oblici poduzetništva i financijsko upravljanje

Predavač je Miljenka Plazonić Bogdan, suosnivač  Impact Huba Zagreb – mjesta za rad i podršku poduzetnika koji stvaraju pozitivne promjene u društvu.

Molim Vas da svoje sudjelovanje na seminaru potvrdite najkasnije do petka 27. rujna 2013. godine na e-mail: zadra@zadra.hr ili na broj telefona 023/492-880.

 

Coworking Zadar logo

Koordinacijski sastanak Upravnog odbora projekta GuardEn u Bugarskoj, 7-8/10/2013

Partnerstvo EU projekta GuardEn, čija se implementacija provodi u sklopu transnacionalnog programa suradnje Jugoistočna Europa (South East Europe Transnational Cooperation Programme), a čiji je Bugarski predstavnik Poljoprivredno sveučilište u Plovdivu, sa zadovoljstvom objavljuje kako će se od 7. do 8. listopada 2013. u Sofiji održati drugi sastanak Upravnog odbora projekta. Predstavnici partnerske institucije za područje Zadarske županije, Razvojne agencije Zadarske županije ZADRA-e, ujedno i članovi Upravnog odbora projekta GuardEn, prisustvovati će dvodnevnom sastanku.

Program sastanka predviđa pregled projektnih aktivnosti, kao što je analiza trenutnog stanja upravljanja okolišnim rizicima, izrada i upravljanje okvira Guardians of Environment, osnivanje u upravljanje transnacionalnom mrežom GuardEn stručnjaka, i ostalim paralelnim projektnim aktivnostima. Projektni partneri diskutirati će o implementacijskom procesu, rokovima i aktivnostima koje slijede unutar sljedećih šest mjeseci provedbe projekta.

Glavni cilj projekta GuardEn poboljšanje je zaštite okoliša kroz uspostavu GuardEn sustava (razvoj niza metodoloških alata koji će služiti kao pomoć tvrtkama da se približe GuardEn statusu, usvajanje međunarodnih standarda kao što su ISO 14000 i EU Program ekološkog upravljanja i revizije-EMAS ), razvoj metodologije za racionalno strateško planiranje prevencije zagađenja na lokalnoj razini, razvoj lokalnih klastera za prevenciju onečišćenja tla i vode.

U slučaju interesa za sudjelovanjem u aktivnostima projekta GuardEn, ili dodatnim informacijama, možete se obratiti u Razvojnu agenciju Zadarske županije ZADRA-u, na broj telefona 023/493 782.

 

SEE_colour_jointly

 

GuardEn

EU+LOGO

 

 

Predstavljanje II. faze projekta BIZimpact

Nakon uspješno završene prve faze projekta Poboljšavanje informiranosti hrvatske poslovne zajednice (BIZimpact), započinje II. faza projekta s ciljem daljnjeg poboljšavanja poslovne klime i konkurentnosti. Tijekom provedbe projekta radit će se na informiranju poslovne zajednice o budućim učincima u zakonodavnim područjima koja su ključna za poslovanje u Hrvatskoj, procjeni njihovih ekonomskih učinaka, razvoju javno privatnog dijaloga, širenju informacija i podizanju svijesti te razvoju kapaciteta korisnika projekta za organiziranje informativnih kampanja.
Projekt je dio programa „Regionalna konkurentnost“ koji je financiran sredstvima IPA programa Europske unije i Vlade Republike Hrvatske u iznosu od 1.5 milijuna eura. Projekt traje 24 mjeseca od ožujka 2013 do ožujka 2015. godine.
Glavni korisnik projekta je Ministarstvo poduzetništva i obrta, dok su ostali korisnici: Hrvatska agencija za malo gospodarstvo i inovacije (HAMAG INVEST), Hrvatska gospodarska komora (HGK), Hrvatska obrtnička komora (HOK), Hrvatska udruga poslodavac (HUP) i Hrvatski savez zadruga (HSZ).
Slika: google images

Odobren Operativni program za regionalnu konkurentnost 2007.-2013.

Europska komisija je dana 6. rujna 2013. godine odobrila Operativni program „Regionalna konkurentnost” za pomoć Hrvatskoj za programsko razdoblje od 1.siječnja 2007. do 31. prosinca 2013. godine. Republika Hrvatska je Komisiji podnijela prijedlog za reviziju višegodišnjeg Operativnog programa „Regionalna konkurentnost” za pomoć Zajednice iz Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA) donesenog 29. studenoga 2007. i izmijenjenog 31. listopada 2012. godine. Revizija se odnosi na ažurirani tekst operativnog programa i njegov financijski plan, a ključna novost je da Operativnom programu iz Europskoga fonda za regionalni razvoj (EFRR) dodaje iznos od 108 400 000 eura.
Operativni program 2007-2013 sadrži sljedeće prioritetne osi:
1. Razvoj i unapređenje regionalne infrastrukture i
jačanje atraktivnosti regija
2. Jačanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva
3. Tehničku pomoć
Svaka prioritetna os sadrži određeni stupanj sufinanciranja što je vidljivo iz teksta spomenute Odluke, dok najviši iznos pomoći iz Europskoga fonda za regionalni razvoj dodijeljen u okviru operativnog programa, izračunat s obzirom na prihvatljive javne
izdatke, iznosi 187 779 595 eura s time da su plaćeni izdaci u okviru operativnog programa prihvatljivi od 15. prosinca 2008.
U sklopu programa financirati će se sheme dodjele bespovratnih sredstava koje su namijenjene regionalnim i lokalnim jedinicama, malim i srednjim poduzetnicima te akademskoj i istraživačkoj zajednici. Također, financirati će se i veliki infrastrukturni projekti koji su navedeni u Prilogu.
Slika: google images

Anketa o e-poslovanju za hrvatske male i srednje poduzetnike

Projekt E-poslovanje  pokrenuo je online anketu koja bi pokazala stavove i potrebe hrvatskih malih i srednjih poduzetnika o e-poslovanju.

Želimo znati na koji Vam način možemo pomoći u Vašem korištenju e-poslovanja, kako bi Vaša tvrtka bila što uspješnija u svom poslovanju.

Ispunjavanje ankete traje svega nekoliko minuta. Molimo kliknite ovdje [link: http://www.surveymonkey.com/s/8Y8JF9J ] za dovršetak ankete.

 

Anketa je dostupna i na linku www.eposlovanje.eu.

 

 

Hvala lijepa na sudjelovanju!

Poziv svim zainteresiranima unutar sektora poljoprivrede za sudjelovanje u projektu GuardEn

Ovim putem pozivaju se svi zainteresirani za sudjelovanje u provedbi projekta GuardEn, koji bi svojim doprinosom projektu mogli pozitivno utjecati na ostvarenje ciljeva projekta.

 

Projekt  GuardEn:

Namjena – Koncept: Razvoj integriranog mehanizma s ciljem podrške racionalnoj izradi te učinkovitoj implementaciji lokalnih strategija za prevenciju i rehabilitaciju ekoloških rizika, namijenjenih područjima kojima prijeti onečišćenje tla ili vode.

U ovom smislu, partnerstvo tvrdi kako bi “ključ rješenja” mogao biti u rukama samih onečišćivača (regionalnih tvrtki): moraju biti vođeni ka socijalno odgovornom stavu i ponašanju, koji se izražava kroz sljedeće:

a)            Osobna predanost u vezi sa susretanjem i prekoračenjem zahtjeva relevantnog zakonodavstva ili praksi, korištenjem ekološki prihvatljivih proizvodnih praksi. Između ostalog, to ne samo da će uključivati poštivanje zakona, nego i primjenu (trajnu, sustavnu i učinkovitu) standarda povezanih s okolišem (poput ISO 14000, EMAS i sličnih) ili modela korporativne odgovornosti (primjerice ISO 26000), kao i dugotrajnije strategije, poput primjene i aplikacije “održivih oblika” poslovne aktivnosti (proizvodnja/prerada organskih ili integriranih obrađenih prehrambenih proizvoda, održivi oblici turizma, investicije namijenjene okolišno-prihvatljivoj proizvodnji i sličnom).

b) Postati “aktivni i svjesni” članovi lokalnih suradničkih platformi usmjereni na prevenciju onečišćenja i poduzimanje rehabilitacijskih aktivnosti:

–              U smislu regionalnih tvrtki (posebno malih i srednje velikih poduzeća i poljoprivrednih zadruga): Stalno-sustavno sudjelovanje u takvim vrstama sinergijske akcije, stavljanje raspoloživih resursa na raspolaganje zajednici, koji bi mogli biti korisni u suočavanju s onečišćenjem tla i voda te u izradi i provedbi programa rehabilitacije (npr. nadležno osoblje, oprema, itd.), čime postaju “GuardEn” (čuvari okoliša).

–              Što se tiče većih tvrtki: One djeluju-u većini slučajeva-kao voditelji mišljenja regionalnih malih i srednje velikih poduzećima i njihov glavni pružatelj usluga znanja. Oni mogu izravno utjecati na manje tvrtke u poslovnom lancu prema boljem pristupu zaštiti okoliša. Štoviše, oni posjeduju know-how o takvim ključnim pitanjima, dok su često i upoznati s konceptom društveno odgovornog poslovanja  i prakse. U tom smislu, oni bi mogli djelovati kao motivatori i mentori malim i srednje velikim poduzećima u spomenutom području, kao i “stručni suradnici” lokalne samouprave u projektiranju i praćenju primjene odgovarajućih strategija, politika i akcijskih planova.

Okvir uveden od strane partnerstva odgovara spomenutoj situaciji; on ima za cilj razvijanje svjesnih, društveno odgovornih poduzeća (posebice poljoprivredno-prehrambenog i “susjednih” sektora), koji će s jedne strane usvojiti i primijeniti relevantne “čiste” standarde, kodove i prakse u vlastitim proizvodnim procesima, dok će s druge strane volontirati za ulazak – na koordiniran i sustavan način-na  suradničke strategije na lokalnoj razini,  za preventivne i korektivne akcije prema prevenciji i rehabilitaciji zagađenja tla i vode (i, općenito, protiv prirodnih katastrofa).

Partnerstvo će u potpunosti iskoristiti prednost svog transnacionalnog sastava, koji će pomoći identificirati najbolje prakse, dostupnu stručnost i prikladne primjere (case study) iz regija s boljom zaštitom okoliša, koji će se koristiti prilikom motiviranja i olakšavanja napretka takvog nastupa u regijama slabijeg učinka.

 

U tom kontekstu, specifični ciljevi projekta prikazani su kako slijedi:

a)            Izrada “modela sustava GuardEn”:

–              Definicija “GuardEn” profila poduzeća

–              Razvitak niza metodoloških alata za podršku poduzećima ususret “GuardEn statusu”.

b)           Razvoj “Metodologija za racionalno strateško planiranje prevencije onečišćenja tla i rehabilitacije na lokalnoj razini”.

Između ostalog, spomenuto će:

–              Nastojati ostvariti pozitivnu, koordiniranu akciju lokalnih poduzeća i ostalih sudionika srodnih kategorija, i, sukladno tomu, pokrenuti podizanje razine svjesnosti , motivacije i pitanja socijalnog dijaloga / socijalnih konzultacija i sudjelovanja.

–              Osigurati evaluaciju kapaciteta poduzeća i drugih aktera, i zacrtati njihove uloge i doprinose.

–              Usmjeriti se na razvoj skupova pokazatelja i indikatora koji dopuštaju multi-kriterije analize utjecaja, kako u poduzeću (potencijalne izravne i neizravne koristi, u slučaju da postane “GuardEn tvrtka”) tako i na razini zajednice.

–              Osigurati integraciju i korištenje modernih znanstvenih metoda i tehnika u svim aspektima predloženih problema (npr. mjerenje i praćenje problema,  matematički modeli za okolišne i društveno-ekonomske analize učinka, itd.)

–              Identificirati studije (case studies) okolišno odgovornog obavljanja industrijske djelatnosti, koje pokrivaju ključne sektore poput mljekarstva i prerade mliječnih proizvoda, klaonica, mesa i prerade mesa, maslina i maslinovog ulja.

c)            Projektiranje-izrada lokalnih suradničkih obrazaca / klastera za prevenciju onečišćenja vode i tla, i sanaciju tla, i podrške od strane transnacionalne mreže stručnjaka (sustava organizacija i djelatnosti, etički kodeks).

Obje strukture imat će mandat za redovito pružanje informacija, osposobljavanje i umrežavanje s drugim ključnim sudionicima u borbi protiv izazova ekoloških performansi.

 

Kontakt za informacije:

Ana Dušević, struč. spec. oec. / B.A.Econ.

GuardEn Assistant Project Manager

 

Razvojna agencija Zadarske županije / Zadar County Development Agency

A: Grgura Budislavica 99, 23000 Zadar, Croatia

T: +385 23 492 883

G: +385 98 920 3550

F: +385 23 492 881

Potkategorije

Izrada & održavanje: Point Web Factory