

Prilagodba pristupačnosti
Ured u Zagrebu Talijanskog instituta za vanjsku trgovinu – Agencije za promidžbu u inozemstvu i internacionalizaciju talijanskih tvrtki, ustanova talijanske Vlade u Republici Hrvatskoj, već dugi niz godina kontinuirano radi na promicanju gospodarske suradnje između talijanskih i hrvatskih gospodarstvenih subjekata iz raznih područja djelatnosti.
15. listopada u Zagrebu (Trg Bana Jelačića/Gajeva, Hotel Dubrovnik) organiziraju stručni skup o mogućoj suradnji hrvatskih i talijanskih tvrtki te institucija na području inovacija u sektoru održivog i ekološkog uzgoja ribe (akvakultura). Cilj skupa je okupiti hrvatske uzgajivače ribe te im predstaviti talijanska iskustva iz područja ekološkog uzgoja ribe s posebnim naglaskom na moguće inovacije u sektoru.
S tim u svezi predviđena su slijedeća izlaganja dvojice priznatih talijanskih stručnjaka:
Dr. Giuseppe Lembo – predsjednik Coispa Tecnologia & Ricerca iz Barija. Koordinator velikog broja nacionalnih i međunarodnih programa istraživanja, iz područja ribarstva i akvakulture. Autor je više od 50 znanstvenih publikacija. Trenutno presjeda Odborom stalnih eksperata za područje ekološke poljoprivrede pri Europskoj komisiji
Dr. Pier Antonio Salvador – predsjednik Talijanskog udruženja uzgajivača riba (Associazione Piscicoltori Italiani), predstavnik Udruženja pri Savezu europskih proizvođača u akvakulturi (Federation of European Acquaculture Producers – FEAP), te predsjednik Komisije za zdravstveno stanje riba pri FEAP-u.
Sudjelovat će i predstavnici Uprave za ribarstvo pri Ministarstvu poljoprivrede RH, koji će obraditi slijedeće teme:
U nastavku radnoga dijela skupa, predstavit će se i Udruženje ribarstva i prerade ribe pri Hrvatskoj gospodarskoj komori te predstaviti stanje u hrvatskoj akvakulturi.
Na inicijativi će sudjelovati i određeni broj talijanskih tvrtki i institucija (u prilogu dostavljamo popis onih koji su do sada potvrdili sudjelovanje). Talijanski gospodarstvenici zainteresirani su za kontakt i suradnju, te bi svoj proizvodni program i/ili usluge željeli predstaviti hrvatskim gospodarstvenicima te direktno razgovarati s potencijalno zainteresiranim partnerima te su stoga u poslijepodnevnim satima predviđeni individualni susreti/razgovori između talijanskih i potencijalno zainteresiranih hrvatskih tvrtki prema unaprijed definiranoj satnici.
Izlaganja će se odvijati uz simultano prevođenje, a za sve je individualne razgovore također osigurano prevođenje (prevoditelj će biti za stolom).
Ukoliko smatrate zanimljivom mogućnost sudjelovanja na skupu i/ili bilateralnim razgovorima molimo Vas da što hitnije dostavite ispunjenu prijavnicu (fax. 01.4830740, e-mail zagabria@ice.it), kako bi pravovremeno dogovorili i organizirali raspored sastanaka.
MINISTARSTVO TURIZMA
objavljuje
JAVNI POZIV
za kandidiranje projekata temeljem
Programa dodijele bespovratnih sredstava u 2013. godini
turističkim projektima prihvatljivim za financiranje iz Strukturnih fondova EU
„TURISTIČKI PROJEKTI ZA STRUKTURNE FONDOVE“
– studija predizvedivosti, izvedivosti i analiza troškova i koristi neophodne za prijavu projekta
– tehnička projektna dokumentacija (idejni, glavni, izvedbeni projekt)
– aktivnosti vezane za rješenje o uvjetima građenja ili lokacijsku i građevinsku dozvolu
– aktivnosti vezane za procjenu utjecaja zahvata na okoliš i ocjenu prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu (po potrebi i važećim propisima)
– elaborati, analize (situacijske, ekonomske, tržišne), dozvole i sl.
– i druga potrebna dokumentacija za kandidiranje projekta za korištenje sredstava iz Strukturnih fondova Europske unije.
4. Javni poziv otvoren je danom objave na mrežnim stranicama Ministarstva turizma i traje do 17. listopada 2013. godine.
5. Prijave se dostavljaju na adresu:
* Puni naziv |
i adresa prijavitelja
MINISTARSTVO TURIZMA RH
„Prijava na javni poziv –
„TURISTIČKI PROJEKTI ZA
STRUKTURNE FONDOVE – ne otvaraj„
Prisavlje 14
10 000 ZAGREB
* Ukoliko vanjska omotnica ne sadrži puni naziv i adresu prijavitelja, prijava će se smatrati nevažećom
6. Cjeloviti tekst Programa s detaljnim uputama, kao i obrazac zahtjeva JTI_EU/13 sastavni su dio ovog Javnog poziva i nalaze se na mrežnim stranicama Ministarstva turizma (www.mint.hr).
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO TURIZMA
objavljuje
J A V N I P O Z I V
Za kandidiranje projekata za dodjelu bespovratnih sredstava temeljem programa
Fond za razvoj turizma u 2013. godini
Poticanje razvoja javne infrastrukture
Očuvanje turističke resursne osnove – turističkih atrakcija
Pravne osobe (Jedinice lokalne i područne/regionalne samouprave, trgovačka društva u njihovom ili državnom vlasništvu, turističke zajednice, javne ustanove nacionalnih parkova i parkova prirode).
Naziv i adresa prijavitelja
MINISTARSTVO TURIZMA RH
„Prijava na javni poziv – FOND ZA RAZVOJ TURIZMA – ne otvaraj„
Prisavlje 14
10 000 ZAGREB
Danas je uz prisutstvo predstavnika medija obavljena primopredaja osobnog automobila u za potrebe projekta „Talking Books- improving accessibility of public library services for blind and visually impaired persons”.
Podsjećamo, projekt “Talking Books“ financiran je u okviru IPA prekograničnog programa Hrvatska-Bosna i Hercegovina 2007.-2013. Opći cilj projekta je doprinijeti poboljšanju kvalitete života i socijalne kohezije u Zadarskoj županiji i banjalučkoj regiji, omogućujući slijepim i slabovidnim osobama pristup obrazovanju. Poseban cilj projekta je poboljšanje dostupnosti javnih usluga namijenjenih slijepim i slabovidnim osobama u Zadarskoj županiji i banjalučkoj regiji.
Glavne projektne aktivnosti su upravljanje projektom, poboljšanje pristupačnosti usluga utemeljenih u zajednici kroz korištenje nove opreme i nabavke vozila za potrebe provedbe projekta, jačanje ljudskih kapaciteta zaposlenika i slijepih i slabovidnih osoba, razmjena iskustava između institucija i izrada zvučnih knjiga, i promocija projekta. Ukupan prihvatljivi trošak aktivnosti je 99.889,47 EUR, od čega 49.955,17 EUR za područje Zadarske županije. Projekt je započeo 20. ožujka 2013, i predviđeno trajanje projekta je 12 mjeseci.
Novonabavljenim vozilom će djelatnici Znanstvene knjižnice odlaziti do slijepih i slabovidnih korisnika u Zadarskoj županiji, te će ih educirati u korištenju računala kako bi korisnici usvojeno znanje primijenili u svakodnevnom životu.
Ana Dušević
Pomoćnica voditeljice projekta
Talking Books
Kao rezultat ovog javnog poziva odabranim projektnim prijedlozima se neće isplaćivati financijska potpora, nego će se pružiti stručna pomoć u pripremi projekta, a koja može uključivati provedbu sljedećih aktivnosti:
Usluge savjetovanja u pripremi projektne dokumentacije pružat će stručnjaci angažirani kroz projekt „Promocija i pružanje savjetodavnih usluga malom i srednjem poduzetništvu „ (SMEPASS II), koji se provodi u sklopu programa IPA, a čiji je korisnik Ministarstvo poduzetništva i obrta. U okviru projekta SMEPASS II planira se pružiti pomoć za pripremu projektne dokumentacije najmanje 10 projekata.
Budući natječaji za dodjelu bespovratnih sredstava iz Strukturnih fondova bit će otvoreni svim zainteresiranim prijaviteljima koji ispunjavaju uvjete prihvatljivosti. Dakle, neovisno o ovom Javnom pozivu za iskaz interesa, na budućim natječajima moći će se jednako prijaviti projekti koji nisu dostavili prijavu na ovaj Javni poziv, kao i oni koji su se prijavili, ali nisu odabrani za dobivanje tehničke pomoći u pripremi prijave.
Shema bespovratne potpore malim i srednjim poduzetnicima
Natječaji za dodjelu bespovratnih potpora u nadležnosti Ministarstva poduzetništva i obrta objavljivat će se sukladno Operativnom programu za regionalnu konkurentnost 2007-2013.
Pravo na dodjelu bespovratnih sredstava iz Europskih fondova, odnosno konkretno iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR), mali i srednji poduzetnici mogu ostvaritiputem javnog natječaja. U natječajnoj dokumentaciji za svaki pojedini javni natječaj precizno se definiraju svi uvjeti koje je potrebno ispuniti kako bi projektni prijedlog bio prihvatljiv za financiranje sredstvima Strukturnih fondova.
Natječaji su namijenjeni pravnim i fizičkim osobama koje se definiraju kao subjekti malog gospodarstva sukladno člancima 2. i 3. Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/2002, 63/2007, 53/2012 i 56/2013). Osim uvjeta propisanih Zakonom, prijavitelj treba imati sjedište na području Republike Hrvatske te je bitno da se projekt provodi na teritoriju Republike Hrvatske. Pri tom osnivač tvrtke može biti osoba i/ ili tvrtka iz drugih zemalja (EU ili drugih).
U tijeku je priprema natječajne dokumentacije za dodjelu bespovratnih sredstava čija se objava planira do kraja 2013 godine. Planira se objava dvije sheme potpora ukupne vrijednosti preko 33 milijuna EUR:
Korisnici će morati osigurati sredstva za sufinanciranje i pokriće neprihvatljivih troškova.
Potporom stečena imovina treba ostati u vlasništvu najmanje 5 godina nakon završetka projekta.
Detalji o visini iznosa potpora za financiranje provedbe projekata bit će objavljeni prilikom objave svakog budućeg natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava pojedinačno, a konkretna visina potpore za svaki projekt pojedinačno ovisi o vrsti aktivnosti koja se provodi tj. prihvatljivosti pojedinih troškova/izdataka.
Za prvu navedenu shemu bespovratnih potpora visina iznosa bespovratne potpore računat će se prema odredbama pravila o državnim potporama, točnije prema odredbama Općih pravila o skupnim izuzećima (engl. General Block Exemption Regulation – GBER) te Karti regionalnih potpora. Planira se da će visina potpore(odnosi se na prihvatljive troškove) iznositi od najmanje 500.000 do najviše 3,5 mil. EUR.
U prvoj gore navedenoj shemi bespovratnih potpora, će se po prvi puta iz EU fondova financirati aktivnosti malih i srednjih poduzetnika vezano uz turizam, a koje između ostalog obuhvaćaju ulaganja u materijalnu i/ili nematerijalnu imovinu povezanu s izgradnjom novih te osuvremenjivanjem i unaprjeđenjem kvalitete postojećih ugostiteljskih smještajnih objekata te njihovih pripadajućih pomoćnih objekata namijenjenih pružanju usluga.
Svi natječaji, pa tako i oni namijenjeni malim i srednjim poduzetnicima, kao i uvjeti njihove provedbe, bit će pravovremeno objavljivani na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (Ministarstvo regionalnog razvoja i EU fondova) www.strukturnifondovi.hr te obavijest o natječajima na stranici Ministarstva poduzetništva i obrta (www.minpo.hr).
Zadar – Inicijativa Coworking Zadar na čelu s Razvojnom agencijom Zadarske županije, nakon prvog coworking dana održanog 8. svibnja 2013. godine, ponovno nudi mogućnost iskustva o rada u coworking okruženju. U tjednu od 30. rujna do 4. listopada predviđaju se različite aktivnosti usmjerene na poticanje poduzetništva i poslovno povezivanje kao i promociju zanimanja vezanih za informatičke tehnologije.
Coworking predstavlja vrstu poduzetništva temeljenu na umrežavanju i obavljanju samostalne djelatnosti različitih profesionalaca u zajedničkom radnom prostoru. Coworking koncept doživljava veliki boom u svijetu o čemu najbolje govori informacija o velikom porastu coworking prostora u posljednjih nekoliko godina, pa je tako broj prostora porastao sa 30 u 2006. na 3000 u 2013. godini.
Zbog svega navedenog, Inicijativa Coworking Zadar već dvije godine radi na promociji Coworking koncepta na području grada Zadra putem organiziranih prezentacija, radionica i coworking simulacija.
U svrhu daljnje promocije ovog iznimno popularnog i učinkovitog oblika rada, ZADRA je organizirala Coworking tjedan sa sljedećim rasporedom:
U ponedjeljak i utorak u prostorijama ZADRE održati će se seminar na temu poduzetničkog projekta, sa svrhom poticanja mladih nezaposlenih osoba na poduzetništvo. Tako će se na seminaru moći dobiti mnoštvo korisnih informacija o okvirima, okruženju i trendovima u poduzetništvu, pravilnom razvoju poduzetničkih ideja, razradi poslovnog modela kao i o alternativnim oblicima u poduzetništvu s posebnim naglaskom na coworking .
Srijeda je rezervirana za najmlađe. Udruga Programerko iz Zagreba će održati radionicu programiranja za školsku djecu, na kojoj će djeca, uz vodstvo predavača imati priliku naučiti izrađivati interaktivne priče, animacije, igre ili glazbu u alatu Scratch. Naime, jedna od namjera Inicijative je i promovirati zanimanje IT stručnjaka među mlađom populacijom, kao i poticati razvoj informatičkih vještina kod djece osnovnoškolske dobi.
U četvrtak će se u prizemlju zgrade Rektorata Sveučilišta održati prezentacija koncepta coworkinga za širu javnost kao i simulacija coworkinga. Na ovaj način posjetitelji će se moći detaljno upoznati sa konceptom, te doživjeti atmosferu rada u takvom prostoru.
U petak će se održati okrugli stol inicijative Coworking Zadar, na temu aktivnosti daljnjeg poticanja razvoja koncepta, pripreme projekata u tu svrhu, te pronalaženja potencijalnih izvora financiranja. Isti dan održati će se brojne aktivnosti networkinga na kojima će sudjelovati i partnerske institucije Zagreba, Osjeka i BiH.
Ovaj događaj će se iskoristiti i za najavu prvog zadarskog Hakatona, svojevrsnog natjecanja IT stručnjaka u programiranju. Bitno je napomenuti da su upravo IT – stručnjaci jedni od najčešćih korisnika coworking prostora.
OSOBA ZA KONTAKT:
Marica Babić
Voditeljica odjela za EU fondove
Razvojna agencija Zadarske županije
Tel: 023/492-886
e-mail: marica.babic@zadra.hr
Poštovani poduzetnici,
Ukoliko se bavite izvozom i da imate predznanje o e-poslovanju, pozivamo Vas na radionicu Export Accelerator u Ministarstvo poduzetništva i obrta. Radionica bi Vam mogla biti od velike koristi.
U slučaju interesa, molimo Vas da se registrirate putem priloženog linka.
Izrada & održavanje: Point Web Factory