

Prilagodba pristupačnosti
U Gradskoj vijećnici Grada Mostara održana je 30. prosinca 2015. cjelodnevna radionica pod nazivom „Uloga EE tima (tima za energetsku učinkovitost) u planiranju i gospodarenju energijom u općinama i gradovima“. Okrugli stol je održan u sklopu projekta CB-GREEN prekogranično, zeleno,obnovljivo i energetski učinkovito umrežavanje, koji financira Europska unija putem IPA komponente II – Prekogranična suradnja između Hrvatske i Bosne i Hercegovine 2007-2013. Cilj projekta CB-GREEN je unapređenje sistema upravljanja energijom u lokalnim zajednicama i promoviranje sistema energetske učinkovitosti i održive energije u prekograničnom području kroz zajedničke inicijative partnera iz Hercegovačko-neretvanske županije/kantona i Zadarske županije. Projekt provode Općina Neum, Grad Mostar i Regionalna razvojna agencija za Hercegovinu REDAH iz Bosne i Hercegovine i Grad Zadar, Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA i NVO „Eko-Zadar“ iz Hrvatske. U ime domaćina okruglog stola Grada Mostara sudionicima se obratila Radmila Komadina, Glavna savjetnica Grada Mostara i zaželjela dobrodošlicu i uspješan rad u oblasti koja je bitna ne samo za Grad Mostar, već i za širu zajednicu istaknuvši, pored ostalog, kako je od velike važnosti da se što kvalitetnije pristupi izradi Akcijskog plana energetske održivosti za grad Mostar i općinu Neum, a što je i jedna od sastavnica projekta CB-GREEN. Zatim je član EE tima iz Grada Mostara Darko Knezović, koordinator za projekte EE u Gradu Mostaru održao prezentaciju o aktivnostima Grada Mostara u oblasti energetske učinkovitosti i gospodarenja energijom u zgradarstvu, javnoj rasvjeti, zadacima EE tima i primjerima dobre prakse u gradu Mostaru. Također je bilo riječi o pravnom okviru iz ove oblasti i potrebi usklađivanja zakona u BiH s direktivama Europske unije ( Ugovor o osnivanju Energetske zajednice), potrebi usvajanja zakona o energetskoj učinkovitosti u FBiH, kao i izradi državnog akcijskog plana za EE (NEEAP), te mogućnostima financiranja projekata energetske učinkovitosti u BiH. Predstavnik EE tima općine Neum, Mario Matić govorio je o aktivnostima općine Neum s posebnim osvrtom na projekt CB-Green kojim je predviđena izgradnja energetski učinkovite javne rasvjete na šetnici Surdup i poluotoku Kleku. U ime agencije ZADRE NOVE i i EE tima Grada Zadra obratio se Ive Surić i prezentirao aktivnosti agencije ZADRE NOVE u oblasti sustavnog gospodarenja energijom u Zadarskoj županiji te mogućnostima, izazovima i iskustvima djelovanja EE tima u Gradu Zadru u ovoj oblasti. Poseban osvrt dat je na ulogu javnog sektora u oblasti energetske učinkovitosti, kao i energetski učinkovitim rješenjima u javnoj rasvjeti, prometu, industriji i kućanstvima. U ime Grada Zadra sudionicima se obratila članica EE tima, Ana Bajlo i prezentirala aktivnosti Grada Zadra u oblasti energetske učinkovitosti s akcentom na projekte iz oblasti sustavnog gospodarenja energijom i izradu akcijskog plana energetski održivog razvoja. Na okruglom stolu su pored predstavnika Grada Mostara sudjelovali predstavnici Grada Zadra, općine Neum, Agencije REDAH, Agencije ZADRA NOVA, udruge Eko-Zadari i udruge Mare Nostrum. Okrugli stol je bio odlična prilika za razmjenu i prijenos iskustava sudionika iz BiH i Hrvatske u oblasti energetske učinkovitosti. Nakon toga je priređen obilazak lokacija u Gradu Mostaru na kojima su već uspješno realizirani projekti iz oblasti energetske učinkovitosti.
ZADRA NOVA sa zadovoljstvom Vas obavještava kako je u sklopu EU projekta I-CIA of SMEs kreirana Mobilna i Online platforma namijenjena poduzetnicima iz sektora metaloprerađivačke i građevinske industrije. Riječ je o platformi čija je svrha edukacija poduzetnika iz spomenutih sektora na temu kompetitivne inteligencije.
Kako bismo Vam osigurali pristup edukativnom materijalu, sve zainteresirane korisnike platforme pozivamo da nam proslijede svoje podatke (ime, prezime i e-mail) na e-mail zadra@zadra.hr . Nakon što zaprimimo Vaše podatke, proslijediti ćemo vam korisničko ime i lozinku za pristup platformi. Zajedničkom suradnjom na projektu kreirati ćemo vrlo kvalitetan i iskoristiv proizvod za sve MSP iz spomenutih sektora, zbog čega se nadamo Vašem interesu.
O projektu I-CIA od SMEs
I-CIA of SMEs projekt, punog naziva Improving Competitive Intelligence Abilities of Small and Medium-Sized Enterprises, je projekt transfera inovacija, s naglaskom na strukovno obrazovanje i osposobljavanje. Projekt je financiran putem EU Programa za cjeloživotno učenje (EU Lifelong Learning Programme), potprogram Leonardo da Vinci, i koordiniran od strane partnera Istanbul Ferrous and Non-Ferrous Exporters’ Association IDDMIB. Primarni cilj I-CIA MSP projekta je poboljšanje konkurentnosti malih i srednjih poduzeća u Litvi, Bugarskoj, Grčkoj, Hrvatskoj i Turskoj, podržavajući osoblje u području kompetitivne inteligencije (CI, Competitive Intelligence) i strategije. Općenito, projekt ima za cilj podizanje svijesti o važnosti kompetitivne inteligencije i strategije u malim i srednjim poduzećima, i povećanje broja ljudi koji su vješti u području kompetitivne inteligencije na tržištu rada.
Cilj EU projekta „I-CIA of SME’s“ (Unapređenje kompetitivne inteligencije u sektoru malog i srednjeg poduzetništva) je osmisliti tečaj izobrazbe za male i srednje velike poduzetnike u svrhu povećanja konkurentnosti poduzeća, te njihova udjela na globalnom tržištu koristeći metode učenja na daljinu.
Očekivani rezultati I-CIA MSP projekta su:
Poboljšana konkurentnost malih i srednjih poduzeća u partnerskim zemljama
Podignuta razina svijesti o kompetitivnoj inteligenciji
Povećan broj ljudi koji su vješti u kompetitivnoj inteligenciji
Osnovana E-temeljena platforma za e-učenje
Očekivano je da će rezultati projekta poboljšati trenutne uvjete malih i srednjih poduzeća, koji čine više od 90% tržišta EU, na način da će povećati konkurentnost, postići rast izvoza i fleksibilnost profila tvrtki.
U slučaju interesa za više informacija o projektu, pozivamo Vas da nas kontaktirate na broj 023 493 782, proslijedite upit na e-mail ana.dusevic@zadra.hr i posjetite službenu internetsku stranicu projekta http://i-ciaofsmesproject.eu/hr/
Četvrti sastanak projektnog tima EU projekta I-CIA of SMEs održao se 24. i 25. studenog 2015. u Grazu, u Austriji. Organizator spomenutog događaja bio je MERIG Europski institut za multidisciplinarna istraživanja iz Graza. Sastanak je okupio predstavnike sedam partnerskih institucija projekta. Osim predstavnice Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, ujedno i jedinog partnera iz Hrvatske, na sastanku su sudjelovali i i ostali predstavnici partnerskih institucija Istanbul Ferrous & Non-Ferrous Metals Exporters’ Association (IDDMIB) i Sveučilišta Bogazici (Bogazici University ) iz Turske, E-intelligent konzultantske tvrtke specijalizirane za IT iz Španjolske, MERIG Europskog instituta za multidisciplinarna istraživanja iz Austrije, IDEC konzultantske tvrtke iz Grčke, CCI-Vratsa – Gospodarske i industrijske komore Vraca iz Bugarske, i LPK – Litvanske konfederacije industrijalaca iz Litve.
U sklopu sastanka projektnih partnera, vodeći partner Istanbul Ferrous & Non-Ferrous Metals Exporters’ Association (IDDMIB) prezentirao je provedene aktivnosti i ostvarena dostignuća projekta. Nadalje, predstavnica projektnog partnera odgovornog za uspostavu e-platforme, IDEC iz Grčke, prezentirala je platformu, potaknula raspravu o učinkovitosti i mogućnostima za promidžbu iste. Također, u sklopu sastanka predstavljeni su i rezultati provedbe pilot projekta u Turskoj i Bugarskoj, i izvještaj o vidljivosti i diseminaciji projekta. Projektni partneri ovom prilikom iskazali su zadovoljstvo provedbom projekta i njegovim dostignućima, i iskazali odgovornost za provedbu u konačnoj fazi provedbe. Sljedeći sastanak projektnih partnera planiran je u travnju 2016. godine.
O projektu I-CIA of SMEs
Projekt „I-CIA of SMEs – poboljšanje mogućnosti kompetitivne inteligencije malih i srednjih poduzeća“ odabran je za sufinanciranje putem EU Programa za cjeloživotno učenje (EU Lifelong Learning Programme), potprograma Leonardo da Vinci. Projekt je vrijedan ukupno 274.575,00 EUR-a, od čega je 75,00% odnosno 205.931,00 EUR-a sufinancirano od strane Europske unije. Projekt je započeo s provedbom 1. svibnja 2014. godine. Trajanje projekta je 24 mjeseca, zaključno s 30. travnja 2016.
Cilj projekta je podizanje svijesti o važnosti kompetitivne inteligencije i strategije u malim i srednjim poduzećima, i povećanje broja ljudi koji su vješti u području kompetitivne inteligencije na tržištu rada. Kroz provedbu projekta ciljnoj skupini dostaviti će se na korištenje obrazovna e-platforma koja odražava praktične potrebe krajnjih korisnika, koja je dovoljno fleksibilna za rješavanje specifičnih potreba ciljne skupine. Projekt će razviti tečaj stručnog osposobljavanja i educirati osoblje malih i srednjih poduzeća u cilju povećanja vlastite konkurentnosti i udjela u globalnom tržištu putem otvorene i udaljene metode učenja i usavršavanja (open and distance learning and training methods).
Više informacija o projektu potražite na službenoj stranici projekta www.i-ciaofsmesproject.eu/hr/ , ili pozivom na broj 023 493 782.
U petak, 27. studenog 2015. u Maloj vijećnici Doma Zadarske županije, sa početkom u 11:00 sati održan je peti po redu sastanak Upravnog odbora Partnerskog vijeća za tržište rada i razvoj ljudskih potencijala Zadarske županije. Upravnim vijećem predsjedao je župan Zadarske županije gospodin Stipe Zrilić.
Na sastanku se raspravljalo o prijedlogu izmjena usvojenog Radnog plana Partnerstva za 2015/2016 godinu, predstavljene su projektne aktivnosti projekta „Step forward“ koje će doprinijeti unapređenju komunikacijske i upravljačke strukture Partnerskog vijeća za tržište rada i razvoj ljudskih potencijala, a razgovaralo se i o rezultatima provedene analize lokalnog tržišta rada u sklopu projekta „Step forward“. Pri samom kraju sastanka otvorena je i rasprava o poboljšanju sustava prijave projekata članova Partnerskog vijeća na natječaje otvorene u sklopu Europskog socijalnog fonda.
Na temelju svega iznešenog zaključeno je kako hrvatski obrazovni sustav ne odgovara potrebama gospodarstva što je posebno vidljivo kod srednji strukovnih škola za koje je ustvrđeno kako bi se trebale motivirati i aktivno uključiti u Lokalno partnerstvo. Standardizacija i definiranje pojednih zanimanja i kvalifikacija trebali bi dovesti do modernizacije u obrazovnom sustavu, ali i na tržištu rada. U sklopu svega navedenog valja naglasiti da Partnersko vijeće za tržište rada i razvoj ljudskih potencijala Zadarske županije zasad broji 46 članova te je navedeni broj podložan promjeni zbog kontinuiranog rasta novih članova koji pristupaju članstvu Partnerskog vijeće za tržište rada i razvoj ljudskih potencijala Zadarske županije što je ujedno priznanje radu i ulozi koje spomenuto tijelo ima osnaživanju lokalnog tržišta rad i razvoja ljudskih potencijala na području Zadarske županije. Također više informacija o Partnerskom vijeću za tržište rada i razvoj ljudskih potencijala Zadarske županije možete naći na sljedećem linku: http://kompetentni-dionici.com/partnersko-vijece-za-trziste-rada/.
U utorak 24. studenog 2015., sa početkom u 10 sati, u prostorijama COIN – COWORKING Industries održana je konferencija na temu: „Mogućnosti i izazovi hrvatskih poduzetnika na zajedničkom tržištu“. Konferenciju su organizirali Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj i Informacijski centar Europe Direct Zadar s partnerima: trima razvojnim agencijama Zadarske županije (ZADROM NOVOM, AGRRA-om i INOVAcijom) i zadarskim uredom Hrvatske gospodarske komore.
Obzirom da mala i srednja poduzeća čine okosnicu europskog gospodarstva i predstavljaju 99% svih poduzeća u EU, prepoznata je važnost o informiranju javnosti o mogućnostima hrvatskih poduzetnika na zajedničkom tržištu.
Konferencija je za cilj imala kroz dijalog lokalnoj zajednici, poduzetnicima i svim zainteresiranim dionicima predstaviti politike i mjere koje Europska komisija provodi u cilju poticanja malih i srednjih poduzetnika. Uz to predstavljeni su fondovi i programi koji su dostupni za male i srednje poduzetnike.
Prisutne su u uvodnom govoru pozdravili gospodin Davor Lonić, pročelnik Upravnog odjela za razvoj i europske procese i gospodin Branko Baričević, voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj.
Potom je uslijedila panel diskusija na temu „Financiranje projektnih ideja poduzetnika putem EU fondova i programa kao način za što bolje pozicioniranje na zajedničkom europskom tržištu” na kojoj su sudjelovali ravnatelji svih triju razvojnih agencija Zadarske županije, predstavnik zadarskog ureda Hrvatske gospodarske komore te predstavnik glavne uprave za unutarnje tržište, industriju, poduzetništvo i MSP Europske komisije.
Ravnateljica Ustanove za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije gospođa Vedrana Kevrić, istaknula je kako ta Agencija ima za cilj, zajedno sa Zadarskom županijom, stvoriti pogodnu gospodarsku klimu za razvoj gospodarstva na ovom području, a trenutno pripremaju projekte za izgradnju Centara kompetencija.
Gospođa Sanja Peričić iz Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE istaknula je kako unatoč postojećim mogućnostima financiranja MSP-a, sredstva ostaju neiskorištena zbog toga što naši gospodarstvenici ne udovoljavaju strogo zadanim kriterijima te je zadaća ZADRE NOVE da kroz poticajne mjere dotupne na lokalnoj razini osigura poduzetnicima prevladavanje postojećih poteškoća kako bi ih doveli u položaj da budu prihvatljivi za apliciranje i apsorpciju EU sredstava. Gospođa Peričić posebno je istaknula kako treba jačati poduzetnički duh jer se poduzetnike koji ne uspiju iz prvog pokušaja realizirati svoju ideju smatra gubitnicima, dok je na Zapadu normalno pokušavati i dalje dok se ne uspije izrealizirati ideja.
Upravo s tom izjavom složio se i gospodin Branko Baričević, voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj te izrazio nadu kako će u budućnosti poduzetnici podršku moći dobiti i od Europske investicijske banke odnedavno otvorene i u Zagrebu.
U posljednjih su pet godina, mala i srednja poduzeća stvorila oko 85% novih radnih mjesta i osigurala dvije trećine od ukupnog broja zaposlenih u privatnom sektoru u EU. Europska komisija smatra mala i srednja poduzeća i poduzetništvo ključem za osiguranje gospodarskog rasta, inovacija, otvaranje novih radnih mjesta i socijalnu integraciju u EU. Ulaskom Republike Hrvatske u EU, malom i srednjem poduzetništvu u Hrvatskoj otvorene su nove mogućnosti za suradnju, financiranje projekata, specijalizaciju te povećanje konkurentnosti na zajedničkom tržištu.
Gospođa Ana Cvitković iz ZADRE NOVE održala je predavanje na temu: „Mogućnosti financiranja za MSP iz operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.“ te dala primjer dobre prakse tvrtke Marex – elektrostroj d.o.o kojoj je ZADRA NOVA pomogla u pripremi projekta kojim su dobili 128.485.30 €. Gospođa Tatjana Beneti iz Marex – elektrostroja nadovezala se na predavanje i zahvalila ZADRI NOVOJ na pomoći.
Konferenciju su zatvorili gospođa Katarina Colić iz INOVAcije predstavivši programa Provjere inovativnog koncepta – PoC i gospodin Nino Sorić iz AGRRA-e predstavljanjem mjere iz Programa ruralnog razvoja za MSP.
Projekt “STEP FORWARD – Korak naprijed u jačanju kapaciteta Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Zadarske županije” nositelja Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE počeo je s provedbom dana 10. prosinca 2014. godine. Ovaj 20 mjeseci dug projekt se provodi uz lokalne partnere Zadarsku županiju i Hrvatski zavod za zapošljavanje -Područni ured Zadar. Ukupna vrijednost projekta iznosi 42.611,10 eura od čega 29.849,08 eura sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
U sklopu provedbe projekta “STEP FORWARD – Korak naprijed u jačanju kapaciteta Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Zadarske županije” 20. studenog 2015. godine u Agenciji za razvoj Zadarske županije ZADRI NOVOJ održana je edukativna radionica pod nazivom „Provedba i praćenje provedbe Strategije razvoja ljudskih potencijala Zadarske županije“. Ova radionica je prva u nizu od ukupno dvije edukativne radionice koje će biti organizirane u sklopu provedbe projekta.
Radionica „Provedba i praćenje provedbe Strategije razvoja ljudskih potencijala Zadarske županije“ bila je namijenjena članovima Partnerskog vijeća za tržište rada i razvoj ljudskih potencijala Zadarske županije (PVTR).
Cilj organiziranje radionice „Provedba i praćenje provedbe Strategije razvoja ljudskih potencijala Zadarske županije“ jest bio educirati članove PVTR-a na temu provedbe i praćenja provedbe Strategije razvoja ljudskih potencijala Zadarske županije kako bi pojedine institucije, članovi PVTR-a koji su direktno odgovorni za provođenje i praćenje mjera i aktivnosti definiranih u Strategiji razvoja ljudskih potencijala Zadarske županije 2014.-2020. unaprijedili svoje tehničke kapacitete i tako bili u mogućnosti na sustavan i učinkovit način provoditi i pratiti provedbu Strategije razvoja ljudskih potencijala Zadarske županije 2014.-2020.
19. i 20. studenog 2015. u organizaciji Hrvatske zajednice županija održao se prvi od ukupno dva nacionalna DEAR treninga namijenjena predstavnicima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, organizacijama civilnog društva i županijskim razvojnim agencijama. Trening je okupio brojne sudionike iz Jadranske Hrvatske, uključujući predstavnike Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA.
Trening je otvorio zamjenik Šibensko-kninskog župana Zoran Smolić, koji je sudionicima poželio uspjeh u svladavanju DEAR pristupa i kvalitetnu primjenu istog. DEAR (Development Education & Awareness Raising) je okosnica projekta LADDER i program Europske komisije koji za cilj ima osvijestiti građane o međuovisnosti globalnih i lokalnih razvojnih problema te potaknuti njihov angažman u svrhu razvoja i smanjenja siromaštva. Ključnu ulogu u tom procesu imaju lokalne vlasti i organizacije civilnog društva čiji zadatak je na lokalnoj razini potaknuti obrazovanje za razvoj, omogućiti usvajanje novih ideja i stavova te osnažiti građane za pokretanje promjena. DEAR označava obrazovanje za razvoj i osvještavanje građana o razvojnim problema te osnaživanje i poticanje njihovog angažmana.
Obzirom da je jedna od ključnih sastavnica DEAR-a borba protiv siromaštva odnosno socijalna inkluzija, predstavnici Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA ovom prilikom su predstavili vlastiti primjer dobre prakse iz spomenutog područja. Riječ je o EU projektu Hear me out – podizanje svijesti i stvaranje mogućnosti za zapošljavanje osoba oštećena sluha. Opći cilj projekta, kojeg ZADRA NOVA uspješno provodi u ulozi vodećeg partnera, je podići svijest javnosti i poslodavaca o pravima, problemima i potencijalima osoba s oštećenjem sluha, dok je njegov specifični cilj osnažiti osobe sa oštećenjem sluha i njihove obitelji kako bi se potaknula njihova socijalna uključenost i zapošljivost. Više informacija o projektu možete potražiti na službenoj stranici projekta www.hearmeout-zadar.com
O projektu LADDER
LADDER (Local Authorities as Drivers for Development Education and Raising Awareness) veliki je trogodišnji projekt koji je započeo 1. siječnja ove godine, a u kojem sudjeluje ukupno 46 partnera i suradnika iz čak 35 zemalja (18 članica EU i 17 izvan EU). Projekt koordinira ALDA – Udruženje agencija lokalne demokracije čiji član je Hrvatska zajednica županija.
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije
KLASA: 402-01/15-01/16
URBROJ: 567-40-15-1
OBJAVLJUJE
iz Drugog projekta tehnologijskog razvoja (STP II)
za podnošenje projektnih prijedloga za sufinanciranje inicijalne faze inovativnih znanstveno-
poduzetničkih projekata kroz
PROGRAM PROVJERE INOVATIVNOG KONCEPTA – „PoC“
Datum objave: 16.11.2015.
Predmet ovog javnog poziva je dodjela bespovratnih sredstava Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (u daljnjem tekstu: HAMAG-BICRO) za sufinanciranje pretkomercijlanih aktivnosti inovativnih znanstveno-poduzetničkih projekata koji se nalaze početnoj fazi razvoja novih, proizvoda, usluga i tehnoloških procesa prema procedurama Programa provjere inovativnog koncepta.
Program Provjere inovativnog koncepta provoditi će se u okviru Drugog projekta tehnologijskog razvoja (Second Croatia Science & Technology Project – STP II) za čiju je provedbu Vladi Republike Hrvatske odobren zajam od Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD, Svjetska banka). Drugi projekt tehnologijskog razvoja započeo je 31. srpnja 2013. i provodit će se do 30. srpnja 2017. godine.
Glavni je cilj STPII unaprijediti apsorpciju EU fondova u području istraživanja i razvoja kroz jačanje kapaciteta odabranih ustanova te poticanje potražnje/potrebe za tim fondovima u poslovnoj i znanstveno-istraživačkoj zajednici.
Prioritet ovog javnog poziva je putem ciljane potpore malim i srednje velikim gospodarskim subjektima te znanstvenicima i istraživačima zaposlenim u javnim znanstveno-istraživačkim organizacijama omogućiti lakši i brži razvoj inovativnog projekta do iduće faze u postupku pred- komercijalizacije.
Ciljevi ovog javnog poziva su:
Za dodjelu bespovratnih sredstava temeljem ovog javnog poziva planirano je ukupno 16 milijuna kn u okviru proračunske aktivnosti A767029 Drugi projekt tehnologijskog razvoja.
Ovaj javni poziv namijenjen je:
2. Javnim znanstvenim i istraživačkim organizacijama – PoC PUBLIC:
Projekti koji će se financirati iz Programa moraju pripadati barem jednoj od navedenih kategorija s time da se naglasak stavlja na izradu u laboratorijskom okruženju:
Uz ove tri osnovne aktivnosti, sredstva se mogu iskoristiti i za dodatne prihvatljive projektne aktivnosti kao što su:
Dodatne prihvatljive aktivnosti ne smiju prelaziti 10 % ukupnog iznosa koji se dodjeljuje iz Programa PoC.
Aktivnosti koje se neće sufinancirati Programom su sve aktivnosti koje se odnose na razvoj samog proizvoda i komercijalizaciju.
Programom se sufinaciraju prihvatljive projektne aktivnosti bespovratnim sredstvima od min 35.000 kn do max.350.000 kn u trajanju od 12 mjeseci. Ukupna vrijednost projekta uvećava se za iznos vlastitog sufinanciranja na koje nema ograničenja maksimalnog iznosa.
PoC PRIVATE:
Mikro i mala poduzeća à Program financira do 70 % ukupnih troškova nastalih u okviru provedbe navedenih aktivnosti. Natjecatelj se obvezuje osigurati najmanje 30 % vlastitih drugih izvora sredstava.
Srednja poduzeća à Program financira do 60 % ukupnih troškova nastalih u okviru provedbe navedenih aktivnosti. Natjecatelj se obvezuje osigurati najmanje 40 % vlastitih ili drugih izvora sredstava.
PoC PUBLIC:
Program pokriva do 90 % prihvatljivih troškova projekta pri čemu minimalni iznos. Ostatak od 10% prihvatljivih troškova natjecatelj je dužan osigurati iz vlastitih ili drugih izvora sredstava.
Potpora pružena kroz Program, a koja se dodjeljuje malim i srednjim poduzetnicima sastavni je dio Potpore za istraživanje, razvoj i inovacije , kategorija industrijskog istraživanja sukladno „Prijedlogu programa dodjele državnih potpora HAMAG-BICRO-a odobrenog 16. siječnja 2015. , a na snazi je do 31. 12. 2020.
Potpora koja se dodjeljuje iz Programa za javne znanstvene i istraživačke organizacije pripada u kategoriji javnog financiranja neekonomskih djelatnosti.
Proces prijavljivanja u Program odvija se u dvije osnovne faze: PRETPRIJAVA i PRIJAVA koje se ispunjavaju putem on-line sustava.
Sustavu se pristupa preko adrese https://onlineprijave.hamagbicro.hr gdje se kreira korisnički račun pomoću kojeg se pristupa sustavu. Po pristupu sustavu, Natjecatelj bira natječaj PoC6 zatim se pristupa obrascima za pretprijavu gdje je jedan od prvih obaveznih koraka odabir Prepoznatog centra s kojim Natjecatelj želi surađivati.
Prepoznati centri su partneri u provođenju Programa provjere inovativnog koncepta te se projekt ne može prijaviti bez odabira Prepoznatog centra. Prepoznati centri su podrška natjecateljima tijekom cijelog procesa prijavljivanja i implementacije projekta na način da im se natjecatelji obraćaju s pitanjima koja se odnose na tumačanje pravila programa, savjetuju natjecatelje u pisanju prijave kao i kod dileme da li je određeni projekt PoC ili razvoj. Korisnik sam odabire s kojim Prepoznatim centrom želi surađivati. Natjecatelj može odabrati samo jedan Prepoznati centar.
Prilikom odabira Prepoznatog centra molimo natjecatelje da uvaže da Sveučilište u Zagrebu, Centar za istraživanje, razvoj i transfer tehnologije – CIRTT radi isključivo s natjecateljima koji dolaze od strane znanstvenih organizacija. Prijave koje dolaze od malih i srednjih poduzetnika ljubazno upućujemo da se jave na kontakte drugih Prepoznatih centara.
Nazivi i adrese Prepoznatih centara:
PREPOZNATI CENTAR | KONTAKT | |
Sveučilište u Zagrebu |
Centar za istraživanje, razvoj i transfer tehnologijeKontakt osoba: dr.sc. Vlatka Petrović
Trg maršala Tita 14, 10000 Zagreb
Centar za istraživanje, razvoj i transfer tehnologije* (Centar se nalazi na lokaciji Zvonimirova 8)
T: (01) 4698 164
E: vpetrov@unizg.hr;
Tehnološki park Varaždin d.o.o.Kontakt osoba: Karlo Kukec
Zagrebačka 89, 42000 Varaždin
T:: 042 500 051, F: 042 500 052
E: karlo.kukec@tp-vz.hr ; www.tp-vz.hr STEP RI Znanstveno-tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci d.o.o.Kontakt osoba: mr. sc. Neven Tamarut
Radmile Matejčić 10, 51000 Rijeka
T: 051 265 963 F: 051 265 999
E: step-ri@uniri.hr ; www.step.uniri.hr
Tehnološko-inovacijski Centar Međimurje d.o.o. (TICM)
Kontakt osoba: Ivan Plačko
Bana Josipa Jelačića 22, 40000 Čakovec
T: 040 395 542, F: 099 212 0581
E: ivan.placko@ticm.hr ; www.ticm.hr
TERA Tehnopolis d.o.o.
Kontakt osoba: Ana Nikšić
Trg Ljudevita Gaja 6, 31000 Osijek
T: 031 25 1000, F: 031 25 1005
E: ured@tera.hr ; www.tera.hr
Sveučilište u Splitu
Ured za transfer tehnologije Kontakt osoba: Boško Ljubenkov
Centar za znanstveno-tehnologijski razvitak
Ured za transfer tehnologije
Livanjska 5, 21 000 Split
(Ured se nalazi u Sveučilišnoj knjižnici, R. Boškovića 31, Split)
T: 021 566 882 M: 091 44 33 920,
E: poc@utt.unist.hr, www.utt.unist.hr ,
Ustanova Centar za istraživanje materijala Istarske županije | Kontakt osoba: Sanja Kantaruti |
Ustanova Centar za istraživanje metala Istarske županije – METRIS (Centar se nalazi na lokaciji Zagrebačka 30, Pula)
T: +385 (0)52 388 110
E: sanja.kantaruti@centarmetris.hr
www.centarmetris.hr Razvojna agencija Zagreb – TPZ d.o.o.Kontakt osoba: Aleksandar Grozdanić
Plavi ured, Vodnikova 12
T: 01/3667 149
E: aleksandar.grozdanic@plaviured.hr,www.plaviured.hr
Poduzetnički centar Pakrac d.o.o.Marija Stražičić,
Zona male privrede 5
tel. 034 290 653
mob. 099 70 60 280
email: marija@pc-pakrac.hr
web: www.pc-pakrac.hr
Ustanova z arazvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske Županije INOVAcijaKontakt osoba: Katarina Colić
Božidara Petranovića 8, 23 000 Zadar
T:, 023 251 150
E:katarina.colic@inovacija-zadar.hr Institut Ruđer BoškovićKontakt osoba: Radoslav Ostermann
Bijenička cesta 54, Zagreb
T: : +385 1 456 1101
E: Radoslav.Ostermann@irb.hr , www.irb.hr
Poduzetnički inkubator BIOS d.o.oKontakt osoba: Bela Ikotić
J.J. Strosmayera 341, 31000 Osijek
T:031 209 955;
E: bela.ikotic@inkubator.hr , www.inkubator.hr
Detaljne informacije o Programu PoC, uvjetima i načinu prijave, postupcima evaluacije i općim uvjetima sufinanciranja nalaze se u «Priručniku za operativne postupke programa provjere inovativnog koncepta“ Priručnici i ostala dokumentacija dostupni su na mrežnim stranicama Agencije HAMAG-BICRO (www.hamagbicro.hr) i Prepoznatih centara zaduženih za provedbu Programa provjere inovativnog koncepta.
PRETPRIJAVA – rok za predaju je od 16.11.2015. od 12:00 h do 30.11.2015. do 16:00h.
Pretprijava se smatra predanom klikom na „Pošalji“ u on-line sustavu te je kao takva automatski vidljiva odabranom „Prepoznatom centru“.
Natjecatelji čije su pretprijave pozitivno ocijenjene od strane Prepoznatog centra mogu krenuti u proces pisanja prijave. Prepoznati centar ima krajnji rok da sve pretprijave evaluira do 11.12.2015.
PRIJAVA – rok za predaju je do 15.01.2016. do 16:00h.
Prijava se smatra predanom klikom na „Pošalji“ u on-line sustavu te je kao takva automatski vidljiva odabranom „Prepoznatom centru“. Prepoznati centar ima krajnji rok za evaluaciju kontrolne liste dokumentacije prijave 22.01.2016.
O svim ostalim rokovima evaluacije ovisi broj zaprimljenih prijava te će natjecatelji biti pravovremeno obaviješteni o rokovima.
Ugovori o sufinanciranju projekata odabranih u okviru šestog javnog poziva potpisivati će se za onoliko projekata za koliko bude dostatan iznos osiguranih sredstava.
Priloženi dokumenti sastavni su dio ovog Javnog poziva te se u njima detaljno opisuju uvjeti natječaja.
Obaviještavamo natjecatelje koji su MSP da je u sklopu natječaja izmjenjena dokumentacija koja se traži uz pretprijavu i prijavu u odnosu na dokuemntaciju koja je bila navedena u najavi natječaja.
HAMAG-BICRO zadržava pravo izmjena i dopuna ovog Javnog poziva.
Prilozi:
U Agenciji za razvoj Zadarske županije ZADRI NOVOJ i ove je godine održan ciklus od deset edukacija o mogućnostima i načinima „povlačenja“ sredstava iz europskih fondova.
Održane edukacije financirane su kroz provedbu programa „Jačanje ljudskih potencijala na lokalnoj i područnoj (regionalnoj) razini za učinkovitu pripremu i korištenje fondova Europske unije“ kojeg provodi Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije.
Riječ je o programu sufinanciranom sredstvima tehničke pomoći iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Ravnateljica ZADRE NOVE, Sanja Peričić ponosno ističe kako je kroz ove edukacije tijekom godina prošao značajan broj od nekoliko stotina osoba zaposlenih u javnom, civilnom i privatnom sektoru.
„Smatramo da smo stvorili kvalitetan ljudski kapital na području Zadarske županije koji je spreman uložiti svoja novostečena znanja i vještine u daljnji razvoj naše Županije“ – dodaje Peričić.
A broj, odnosno zainteresiranost polaznika najbolji su pokazatelj značaja ovih edukacija. Naime, iako su edukacije bile namijenjene jedinicama lokalne uprave i samouprave interes je bio puno širi. U dvorani za sastanke ZADRE NOVE kroz proteklih mjesec i pol tražila se stolica više. Uz odobrenje Minstarstva, a u skladu sa svojim mogućnostima ZADRA NOVA je održala niz od deset edukacija kroz posljednjih mjesec i pol dana, za djelatnike različitih udruga, ustanova, odjela, tvrtki, ali i fizičkih osoba.
Upravo bi osnaženi ljudski kapital trebao osigurati veću iskoristivost novca kako iz europskih tako i iz nacionalnih fondova što je svakako zajednički cilj svih dionika regionalnog razvoja.
Edukacije su održali djelatnici ZADRE NOVE te konzultanti iz privatnog sektora. Radi se o stručnjacima sa višegodišnjim iskustvom na području pripreme i provedbe europskih projekata. U prilog tome govore izuzetno visoke ocjene dobivene od samih polaznika edukacija.
Ovim edukacijama polaznici su stekli znanja i vještine upravljanja projektom, kao i mogućnostima financiranja iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova te strateškim planiranjem kao osnovicom za pripremu projekata. Važno je spomenuti i edukaciju o informiranju i komunikaciji s javnostima u kontekstu korištenja EU fondova obzirom da je vidljivost projekta vrlo važan segment u provedbi svakog EU projekta.
Osim toga polaznici su upotpunili znanja sa najnovijim informacijama vezanim za državne potpore, studije izvedivosti, javnu nabavu te primjenu modela ugovora FIDIC u Hrvatskoj.
Iz ZADRE NOVE zaključuju kako sa osnaženim ljudskim kapitalom rezultati sigurno neće izostati.
Članovi EE timova i tehničkog osoblja lokalne i regionalne samouprave u Zadarskoj županiji sudjelovali su na edukativnim radionicama na temu postizanja i mjerenja energetske učinkovitosti te izrade energetskih pregleda.
Radionice čije su teme bile „Energetska učinkovitost i energetski indikatori“ te „Izrada energetskog pregleda“ održane su u prostorijama Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE, 12. i 13. studenoga 2015. godine u sklopu projekta „CB-GREEN;Cross-Border – Green, Renewable & Energy Efficiency Network. Organizirala ih je ZADRA NOVA, a predavači su bili Jurica Perko i Denis Premec, energetski stručnjaci iz Regionalne energetske agencije Sjever sa sjedištem u Koprivnici.
Prvog dana radionice sudionicima je prezentirana tema postizanja energetske učinkovitosti kroz uspostavu sustava upravljanja energijom na razini lokalne i regionalne samouprave, formiranje energetskih troškovnih centara sa svrhom mjerenja potrošnje energije u zgradama javne namjene te primjenu koncepta energetski gotovo nulte gradnje tj. koncepta nZEB (Nearly ZeroEnergy Building) u zgradarstvu. Sudionici su podrobnije upoznati s postojećim zakonskim okvirom usmjerenim postizanju i povećanju energetske učinkovitosti te s energetskim indikatorima.
Teme prezentirane drugog dana radionice odnosile su se na izradu planskih dokumenata s područja energetske učinkovitosti te na metodologiju provođenja energetskog pregleda potkrijepljenu stvarnim primjerima kao i na propuste do kojih dolazi prilikom energetskog pregleda. Posebna pozornost posvećena je propustima uzrokovanim utjecajem naručitelja na rezultat energetskog pregleda kao i na manjkavosti u strukturi energetskog certifikata te su ponuđene smjernice za izradu kvalitetnog energetskog pregleda.
Održane radionice su prve dvije od ukupno 14 planiranih u sklopu provedbe projekta „CB-GREEN;Cross-Border – Green, Renewable & Energy Efficiency Network, a koje će se održati tijekom 2. i 3. semestra trajanja projekta, odnosno do rujna 2016. godine.
Izrada & održavanje: Point Web Factory