

Prilagodba pristupačnosti
Po uzoru na prošlogodišnji izbor za najuspješniji lokalni EU projekt u RH, koji je pobudio veliki interes javnosti, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije pokreće Izbor za najuspješniji lokalni EU projekt u RH u razdoblju 2012.-2014. u cilju daljnje prezentacije uspješnih projekata financiranih EU sredstvima.
Primjerima ovih uspješnih projekata MRRFEU želi istaknuti doprinos i značaj koji imaju na poboljšanje životnih uvjeta lokalne zajednice, krajnjih korisnika te hrvatskih građana u cjelini odnosno gospodarskog razvoja Republike Hrvatske.
Projekti su nominirani od strane regionalnih razvojnih agencija (regionalnih koordinatora), a pokrivaju brojna područja: poduzetništvo i razvoj poslovne infrastrukture, istraživanje i inovacije, zaštitu okoliša, socijalnu uključenost i zapošljavanje te poljoprivredu i zastupljeni su na području cijele Hrvatske, od Srijema i Slavonije preko Zagreba i Like do Istre i Dalmacije. Projekt Una – Spring of Life nominiran je od strane ZADRA NOVA-e za područje Zadarske županije.
O tome kakva je korist ostvarena od samog projekta za razvoj određenog područja, možete pročitati klikom na naslovnicu pojedinog projekta na http://www.strukturnifondovi.hr/izbor-za-najuspjesniji-lokalni-eu-projekt-u-rh-2012-2014
Podržite promociju uspješnih lokalnih EU projekata i usput se informirajte o tome što je sve moguće financirati sredstvima Europske unije. Možda Vam ovi uspješni primjeri pomognu da i sami dobijete ideju za projekt i da je prijavite za sredstva iz EU fondova.
Uvažavajući iskazani interes uočen prilikom zaprimanja prijava na konferenciju i želju da se informacije s ove konferencije učine dostupnima što većem broju zainteresiranih, osiguran je prijenos konferencije uživo putem web streaminga na internetskim stranicama Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj.
Ne propustite priliku saznati kakve su mogućnosti obrazovanja, stažiranja i volontiranja iz EU fondova, kako se zaposliti uz pomoć EU fondova ili koje mogućnosti kao mladi poduzetnik imate iz EU fondova. Gledajte konferenciju „EU za mlade“ putem web streaminga u petak, 12. prosinca 2014. godine od 10 sati.
Detaljan program konferencije možete preuzeti ovdje.
Ministarstvo poduzetništva i obrta potpisalo je s poslovnim bankama ugovore o poslovnoj suradnji u programu Kreditom do uspjeha 2014. Ugovori su potpisani za mjeru „Kreditom do uspješnog poslovanja“ u kojoj će Ministarstvo subvencionirati kamate na kredite poslovnih banaka kako bi malim poduzetnicima omogućili što povoljnije kredite.
„Kreditom do uspješnog poslovanja“ , namjena kredita je financiranje tekuće likvidnosti i trajnih obrtnih sredstava, a u njoj sudjeluju 22 hrvatske banke. Program će se provoditi kroz naredne četiri godine ili do kraja iskorištenja kreditnog potencijala.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Projekt GuardEn čini partnerstvo 8 zemalja područja Jugoistočne Europe koje su se suočile s problemom onečišćenja tla i voda, i uložile napore u prevenciji njihova onečišćenja. Projekt GuardEn okupio je partnere iz Hrvatske, Grčke, Italije, Mađarske, Bugarske, Rumunjske, Slovenije i Srbije koji su tokom 26 mjeseci provedbe projekta zajedničkim djelovanjem uspješno završile projekt. Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA jedini je partner-predstavnik Republike Hrvatske.
Aktivnosti koje je ZADRA NOVA provodila odnose se na pregled trenutnog stanja na području Zadarske županije, izradu metodologije za racionalno strateško planiranje prevencije onečišćenja tla i rehabilitacije na lokalnoj razini, te izradu Strategije za prevenciju onečišćenja tla i rehabilitaciju onečišćenih područja. Za uspješnu provedbu projekta presudna je bila suradnja sa ključnim dionicima na području Zadarske županije – predstavnicima jedinica lokalne samouprave Zadarske županije, Poljoprivrednom savjetodavnom službom Zadar, LAG-ovima Zadarske županije, Parkom prirode Vransko jezero, Sveučilištem u Zadru, poljoprivrednim zadrugama, obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, tvrtkama unutar sektora prehrambene industrije, udrugama za zaštitu okoliša, i mnogim drugima.
Tokom provedbe projekta, tim ZADRA NOVA održao je radionicu čija je svrha bio pregled trenutnog stanja, i osvještavanje javnosti o problematici. Osnovan je teritorijalni GuardEn klaster za područje Zadarske županije, čijih se ukupno 10 članova svakodnevno aktivno suočavaju s okolišnim rizicima na području Zadarske županije, i koji su kao takvi dijelom partnerskog GuardEn klastera. Naime, klaster Zadarske županije jedan je od ukupno 14 partnerskih klastera – svaki od klastera odnosi se na područje nad kojima se projekt provodio. Tim ZADRA NOVA proveo je 2 treninga sa ključnim projektnim dionicima, kako bi isti bili upoznati sa pozitivnim mjerama kojima mogu doprinijeti rješavanju problema na području Zadarske županije. Materijali za trening izrađeni su od strane i u suglasnosti svih projektnih partnera. Sa ključnim dionicima na području Zadarske županije održana su 2 okrugla stola i značajan broj sastanaka, sve u svrhu aktivne rasprave o problematici i prijedlozima pozitivnog djelovanja. GuardEn partneri zajedno su kreirali i predstavili GuardEn Standard, normativni dokument čiji kriteriji definiraju društveno odgovorno poslovanje unutar poljoprivredno-prehrambenog sektora. Sukladnost djelovanja sa GuardEn Standardom provjerena je sa ukupno 5 subjekata aktivnih u sektoru primarne poljoprivrede na području Zadarske županije. Više informacija o projektu GuardEn možete pronaći na službenoj stranici www.guarden.eu .
Projektni tim ZADRA NOVA-e krajem prošlog mjeseca sudjelovao je na završnoj konferenciji projekta GuardEn u Solunu u Grčkoj, i prezentirao uspješne rezultate provedbe projekta na području Zadarske županije. Tim ZADRA NOVA koristi priliku da se svim sudionicima zahvali na uspješnoj suradnji.
Članovi projektnog tima projekta Coworking Zadar sudjelovali su od 24. do 26. studenog u Lisabonu na trodnevnoj Coworking Europe konferenciji.
Na konferenciji, u organizaciji konzultantske kuće Global Enterprise, Cowork Lisboa i lisabonskog Gradskog vijeća, sudjelovalo je gotovo 300 operatora coworking prostora, voditelja startup inkubatora, poduzetnika, predstavnika gradskih vijeća, sveučilišta te agencija za javni razvoj. Blizu pedeset govornika i panelista iz Europe, Sjeverne Amerike i Azije, predstavilo je globalne trendove i najbolje prakse u vezi ovog rastućeg koncepta poslovanja te njegovog utjecaja na poduzetništvo, inovacije i gospodastvo uopće, a sudionici su imali priliku obići lisabonske coworking prostore i inkubatore te se upoznati s lokalnom startup scenom.
Zadarski coworking tim sastavljen od predstavnika partnerskih institucija na projektu – Grada Zadra, Udruženja obrtnika Zadar, Zadarske županije, HGK Županijske komore Zadar te Razvojne agencije Zadarske županije, sudjelovao je u nizu rasprava u sklopu konferencije te upoznao sudionike s projektom Coworking Zadar, sufinanciranim kroz Shemu dodjele bespovratnih sredstava za poslovnu infrastrukturu u sklopu IPA III C programa, kao i budućim prostorom COIN – Coworking Industries Zadar, čije se otvaranje očekuje tijekom ljeta sljedeće godine.
Uzimajući u obzir činjenicu da su coworking zajednice i prostori u pravilu privatne poduzetničke inicijative, zadarski coworking prostor jedan je od rijetkih javnih coworking prostora i primjer dobre prakse suradnje institucija iz javnog sektora u korištenju sredstava iz EU fondova za razvoj potpore malom poduzetništvu. Stoga je projekt izazvao zanimanje i podršku sudionika konferencije, što je stvorilo dobre pretpostavke za umrežavanje zadarske inicijative s drugim europskim coworking zajednicama i promociju projekta potencijalnim korisnicima izvan Hrvatske.
Pored navedenog, konferencija je bila i prilika za uspostavu novih suradnji i partnerstava. U tom smislu, pročelnik Upravnog odjela za EU fondove Šime Erlić posjetio je Odjel za gospodarstvo i inovacije lisabonske gradske uprave gdje se upoznao s posebnostima lokalnog gospodarstva i djelovanju gradske uprave u pravcu njegovog poticanja te razgovarao o mogućnostima suradnje na zajedničkim projektima. Zamjenica direktora lisabonskog Odjela za gospodarstvo i inovacije, gđa Susy Silva predstavila je ključne inicijative za poticanje poduzetništva poput „Startup Lisboa“, inkubatora za startup tvrtke, „Fab Lab Lisboa“, laboratorija digitalne proizvodnje te programa za poticanje mladih poduzetnika. Istovremeno je izrazila zanimanje za iskustva Grada Zadra na provedbi EU projekata te želju za suradnjom na nekom od budućih projekata.
U periodu od 19.-22. studenog 2014. godine u Badajozu u Španjolskoj održan je 3. sastanak u sklopu EU projekta ENPCOM European Network for the Promotion of the Covenant of Mayors, program Europe for Citizens, na temu ”Mogućnosti djelovanja interakcijom između javnog i privatnog sektora u proizvodnim tvrtkama: inovacija, dijeljenje i energetska učinkovitost”.
Koordinator projekta, uz potporu udruženja Focus Europe, je Lega delle Autonomie Locali, mreža talijanskih lokalnih uprava koja se sastoji od gradova, provincija i regija, iz Italije. U projektu ukupno sudjeluje 29 partnera iz Italije, Španjolske, Hrvatske, Švedske, Danske, Albanije i Bugarske.Na sastanku je sudjelovala predstavnica Grada Zadra Ana Bajlo, voditeljica Odsjeka za energetsku učinkovitost koja je prezentirala projekte i planove Grada Zadra u području energetske učinkovitosti. Također su predstavljeni i primjeri dobre prakse u ostalim zemljama partnerima. U sklopu sastanka u gradu La Albuera provedeni su tehnički posjeti koncentrirane solarne elektrane i fotonaponske solarne elektrane te primjera korištenja obnovljivih izvora energije (fotonaponi, solarni kolektori, biomasa) u gradskom bazenu. Također je posjećen Glavni ured Ministarstva poljoprivrede u gradu Merida u kojem je predstavljena implementacija ESCO modela u zgradi Glavnog ureda i javnoj rasvjeti kao i sustav upravljanja i monitoringa. Nadalje, u gradu Caceres sudionici su imali priliku vidjeti ekološku javnu rasvjetu.
Više o projektu može se doznati na sljedećem linku: http://www.enpcom-project.eu/
ATTACHMENT | SIZE |
---|---|
![]() |
327.22 KB |
![]() |
22.11 KB |
Projekt se provodi u sklopu Operativnog programa za regionalnu konkurentnost 2007. – 2013. i usmjeren je na jačanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva u Republici Hrvatskoj. Projekt sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu od 2.978.400 eura.
Osim članova projektnog tima koji predvodi Stephen O’Mullane, na konferenciji je nazočio Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta. Uz osvrt na dosadašnje rezultate koje su prezentirali stručnjaci projekta SMEPASS II, na konferenciji je predstavljeno nekoliko primjera dobre prakse u dobivanju besplatnih savjetodavnih usluga s područja marketinga i razvoja proizvoda te upravljanja kvalitetom o kojima su govorili sami poduzetnici.
Besplatne savjetodavne usluge u okviru projekta SMEPASS II namijenjene su svim poduzetnicima koji žele ojačati konkurentnost radi očuvanja pozicije na domaćem ili osvajanja novih tržišta. Odabrane hrvatske tvrtke u sklopu ovoga projekta pripadaju sektorima važnima za Hrvatsku-kao što su turizam, proizvodnja hrane, prerada drveta i metala, ICT.
Projektom je predviđeno da besplatne savjetodavne usluge dobije najmanje 150 poduzetnika. U prva dva kruga prijava u projektu SMEPASS II (u studenom i prosincu 2013. te u travnju i svibnju 2014. godine) više od 100 malih i srednjih poduzetnika bilo je odabrano za dobivanje 14 vrsta besplatnih savjetodavnih usluga s područja marketinga i razvoja proizvoda te upravljanja kvalitetom. Tim su poduzetnicima na raspolaganju stručnjaci koji pružaju savjetodavne usluge posebno prilagođene potrebama svakome od njih.
U sklopu projekta je u lipnju 2014. godine bila odabrana prva skupina od 49 hrvatskih poduzeća za dobivanje usluga savjetovanja. Nakon toga je u studenom ukupno 36 stručnjaka iz Hrvatske i EU započelo suradnju s 54 poduzeća odabranih u drugom krugu prijava. U trećem i posljednjem krugu prijava koji je završio u listopadu ove godine bit će odabrano još pedesetak poduzeća.
Ministarstvo poduzetništva i obrta projekt SMEPASS II provodi u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom obrtničkom komorom, Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) te Hrvatskom udrugom poslodavaca. Projekt je započeo danom stupanja Republike Hrvatske u punopravno članstvo EU i trajat će do lipnja 2015. godine. Provodi ga tvrtka Eurecna S.p.A iz Italije u konzorciju s tvrtkama WYG International Ltd. iz Velike Britanije, WYG Savjetovanje iz Hrvatske i Prysma Calidad y Medio Ambiente iz Španjolske.
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u suradnji sa Ministarstvom poduzetništva i obrta organizira edukaciju u sklopu Programa Poduzetnički impuls za 2014. godinu.
Edukacija ” EBCL Europska potvrda poslovnih kompetencija- certifikat osnovnih i praktičnih poslovnih znanja” će se održati od 15.12.2014. do 18.12.2014., s početkom u 09:00 sati, u prostorijama Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA na adresi: Grgura Budislavića 99 (Poduzetnički inkubator Novi Bokanjac), u gradu Zadru. Organizacija edukacije osigurana je sredstvima iz Programa Poduzetnički Impuls 2014.
Edukacija će obuhvati sljedeće teme:
Financijsko računovodstvo – bilanca stanja, račun dobiti i gubitka, amortizacija
Poslovni ciljevi, omjeri i pokazatelji uspješnosti poslovanja
Kalkulacija cijena i računovodstvo troškova
Poslovno zakonodavstvo i trgovačko pravo- Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata
Edukacija je namijenjena mikro, malim i srednjim poduzećima, koja žele steći nova znanja, razumjeti pojmove i značenje poslovnih pokazatelja, financijskih izvješća i poslovnog prava.
Predavač je Irma Dračić, vanjska suradnica za malo i srednje poduzetništvo i financije te EU fondove, Superna d.o.o.
Svi polaznici oslobođeni su kotizacije.
Ova edukacija se smatra potporom male vrijednosti. Dnevni red dostavljamo Vam u nastavku.
Molimo Vas da svoje sudjelovanje na edukaciji potvrdite najkasnije do petka, 12.12.2014. godine, na e-mail: zadra@zadra.hr ili na broj telefona 023 49 28 80.
S poštovanjem,
Ravnateljica
Sanja Peričić
Dnevni red
Tema radionice: EBCL Europska potvrda poslovnih kompetencija- certifikat osnovnih i praktičnih poslovnih znanja
Ciljna skupina sudionika: Mikro, mala i srednja poduzeća koja žele steći nova znanja, razumjeti pojmove i značenje poslovnih pokazatelja, financijskih izvješća i poslovnog prava.
Organizator: Agencija za razvoj Zadarske županije – ZADRA NOVA
Termin radionice: 15.-18.12.2014.
Način rada: Interaktivna radionica s rješavanjem zadataka i praktičnih primjera
Predavač: Irma Dračić, vanjska suradnica za malo i srednje poduzetništvo i financije te EU fondove, Superna d.o.o.
PRVI DAN (15.12.2014.) | |
9:00 – 10:30 |
Financijsko računovodstvo – bilanca stanja
– Struktura bilance stanja – Pravilo bilančne ravnoteže – Koliko je bogata tvrtka?
|
10:30 – 11:00 | Pauza za kavu |
11:00 – 12:30 |
Financijsko računovodstvo – bilanca stanja
– Pokazatelji zaduženosti – Mjerenje uspješnosti
|
12:30 – 13:30 | Ručak |
13:30 – 15:00 |
Financijsko računovodstvo – račun dobiti i gubitka
– Struktura računa dobiti i gubitka – Načelo nastanka poslovnog događaja – Amortizacija i metode obračuna amortizacije – Račun dobiti i gubitka u obliku izvještaja i usporedba s prikazom u obliku konta
|
DRUGI DAN(16.12.2014.) | |
9:00 – 10:30 |
Poslovni ciljevi, omjeri i pokazatelji uspješnosti poslovanja
– Profitabilnost i pokazatelji profitabilnosti |
10:30 – 11:00 | Pauza za kavu |
11:00 – 12:30 |
Poslovni ciljevi, omjeri i pokazatelji uspješnosti poslovanja
– Likvidnost i pokazatelji likvidnosti
|
12:30 – 13:30 | Ručak |
13:30 – 15:00 |
Poslovni ciljevi, omjeri i pokazatelji uspješnosti poslovanja
– Produktivnost i pokazatelji produktivnosti
|
TREĆI DAN (17.12.2014.) | |
9:00 – 10:30 |
Kalkulacija cijena i računovodstvo troškova
– Financijsko računovodstvo i računovodstvo troškova – Jedinica troška, element troška i troškovi prodaje
|
10:30 – 11:00 | Pauza za kavu |
11:00 – 12:30 |
Kalkulacija cijena i računovodstvo troškova
– Vrste troškova: fiksni i varijabilni troškovi – Točka pokrića troškova
|
12:30 – 13:30 | Ručak |
13:30 – 15:00 |
Kalkulacija cijena i računovodstvo troškova
– Direktni i indirektni troškovi – Granični doprinos – Troškovni i profitni centar
|
ČETVRTI DAN (18.12.2014.) | |
9:00 – 10:30 |
Poslovno zakonodavstvo i trgovačko pravo
– Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – trgovac pojedinac – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – javno trgovačko društvo – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – komanditno društvo
|
10:30 – 11:00 | Pauza za kavu |
11:00 – 12:30 |
Poslovno zakonodavstvo i trgovačko pravo
– Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – d.o.o. i j.d.o.o. – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – d.d.
|
12:30 – 13:30 | Ručak |
13:30 – 15:00 |
Poslovno zakonodavstvo i trgovačko pravo
– Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – povezano društvo – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – tajno društvo – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – građanskopravna udruga |
15:00 | Završetak radionice |
Izrada & održavanje: Point Web Factory